سلامت

افزایش مراجعه دانش‌آموزان مبتلا به آنفلوآنزا به مراکز درمانی/ضرورت تزریق واکسن

افزایش مراجعه دانش‌آموزان مبتلا به آنفلوآنزا به مراکز درمانی/ضرورت تزریق واکسن

دکتر حمید عمادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت یولن با اشاره به اینکه همه‌گیری بیماری آنفلوآنزا در کشور نسبت به سال‌های گذشته زودتر آغاز شده و به نوعی بیماری‌های تنفسی رو به افزایش است، افزود: مشاهده می‌شود که بسیاری از افراد به‌ویژه دانش آموزان با علائم سرماخوردگی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: اکنون کرونا در حال کنترل است اما همه‌گیری جدید آنفلوآنزا آغاز شده است و با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، ضرورت دارد افراد در مکان‌های شلوغ حتما ماسک استفاده کنند و اگر فردی دچار علائم سرماخوردگی است از رفتن به مراکز آموزشی خودداری کند.

عمادی یادآور شد: آنفلوانزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی فرد از جمله بینی، گلو و ریه‌ها را مورد تهاجم قرار می‌دهد و این بیماری بر خلاف سرماخوردگی به طور ناگهانی روی داده و حس بسیار بدتری را در سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌کند.

افزایش مراجعه دانش‌آموزان مبتلا به آنفلوآنزا به مراکز درمانی/ضرورت تزریق واکسن

این متخصص بیماری‌های عفونی، تب بالا، درد عضلانی، لرز و عرق، سردرد، سرفه خشک و مداوم و خستگی و ضعف را از علائم آنفلوآنزا برشمرد و گفت: در صورت داشتن علائم آنفولانزا و بروز عوارض جانبی، سریع به پزشک مراجعه کنید و مصرف داروهای ضد ویروسی ممکن است طول بیماری را کاهش داده و از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری کند.

عمادی تصریح کرد: کودکان، سالمندان، زنان باردار، مبتلایان به بیماری‌های قلبی، ریوی، دیابت و دارای نقص ایمنی بدن در معرض خطر ابتلا به نوع شدید و عوارض بیماری آنفلوآنزا هستند و باید واکسن آنفلوآنزا را هر چه سریعتر تزریق کنند.  

وی اظهار داشت: تزریق واکسن آنفلوانزا بهترین و موثرترین راه پیشگیری از عوارض و خطرات ناشی از بیماری آنفلوانزا  است و کسانی که جزو گروه پرخطر محسوب می‌شوند با درخواست خود و تجویز پزشک می‌توانند از  داروخانه‌ها واکسن را دریافت کنند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا