علمی و فناوری

افزایش موارد ابتلای انسانی به آنفلوآنزای پرندگان/ خطر تغییر سریع سویه‌ها

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت یولن به نقل از رویترز، کارشناسان می‌گویند:افزایش موارد ابتلای انسانی به آنفلوآنزای پرندگان در چین، نشان دهنده خطر تغییر سریع سویه‌هاست.

افزایش تعداد مبتلایان به آنفلوآنزای پرندگان در چین در سال جاری نگرانی‌هایی را در میان کارشناسان ایجاد کرده و به گفته آنها به نظر می‌رسد گونه‌ای که قبلاً در گردش بود تغییر کرده و شاید برای مردم مسری‌تر باشد.

چین در سال ۲۰۲۱ به سازمان جهانی بهداشت (WHO) ۲۱ مورد عفونت انسانی را با زیرگروه H۵N۶ آنفولانزای پرندگان گزارش کرده است، در حالی که این رقم در سال گذشته تنها ۵ مورد بود.

اگرچه این تعداد بسیار کمتر از صدها مورد آلوده به H۷N۹ در سال ۲۰۱۷ است، اما این عفونت ها جدی است و بسیاری را به شدت بیمار کرده؛ ضمن اینکه ۶ نفر در اثر ابتلا به اینوع جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت گفته که بیشتر موارد در تماس با طیور بوده و هیچ مورد تایید شده‌ای از انتقال انسان به انسان وجود ندارد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین (CDC) نمی‌تواند در مورد افزایش موارد H۵N۶ در انسان اظهار نظر کند. با این حال، مطالعه‌ای که ماه گذشته در وب‌سایت be منتشر شد، بیانگر آن بود که «تنوع فزاینده ژنتیکی و توزیع جغرافیایی» H۵N۶ یک تهدید جدی برای صنعت طیور و سلامت انسان است.

انتهای پیام/ 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا