کرمان

افزایش موارد بیماری کرونا و مبتلایان مثبت به سویه امیکرون در کرمان

افزایش موارد بیماری کرونا و مبتلایان مثبت به سویه امیکرون در کرمان

به گزارش یولن از کرمان، حسین صافی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: در روزهای اخیر با افزایش موارد مراجعه افراد سرپایی به مراکز منتخب و بخش‌های سرپایی و کلینیک‌ها مواجه هستیم به‌طوری که در هفته گذشته نسبت به هفته‌های ماقبل موارد مراجعه بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش سرپایی نسبت به دو هفته گذشته تقریبا موارد مراجعه ۵۰ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: در بخش بستری هم شاهد افزایش موارد بستری هستیم و از طرفی میزان موارد مثبت و مثبت شدن تست‌هایی هم که از مراجعه‌کنندگان می‌گیریم افزایش یافته به‌طوری که در بخش سرپایی موارد مثبت شدن حدود ۵۰ درصد افزایش داشته و آمار موارد مثبت در تست‌های انجام شده از ۱۳ درصد در هفته گذشته به ۲۵ درصد افزایش یافته است.

صافی‌زاده عنوان کرد: تعداد مبتلایان مثبت در بخش بستری از ۱۲ درصد به ۱۵ درصد افزایش یافته است. با توجه به شرایط ذکر شده و افزایش موارد کرونا با سویه امیکرون در کشور و همچنین شناسایی موارد امیکرون در استان و افزایش موارد این سویه طی روزهای اخیر به‌نظر می‌رسد در حال ورود به موج جدید هستیم که اگر رعایت نکنیم میزان مبتلایان به‌سرعت افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: بهترین و منطقی‌ترین اقدام در این شرایط رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است تا عملا سعی کنیم ورود  به موج جدید را به تعویق بیندازیم و یا از حجم موارد ابتلا کاهش دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: علاوه بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی یکی از مسائل بسیار مهم تکمیل پوشش واکسیناسیون است و همه افراد بالای ۱۸ سال که دو نوبت واکسن دریافت کردند و سه ماه هم از نوبت دوم گذشته باشد باید برای دریافت نوبت سوم واکسن اقدام کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر  ۱۸ درصد از جمعیت هدف که افراد بالای ۱۲ سال هستند، در دانشگاه علوم پزشکی کرمان دز سوم را دریافت کردند که این تعداد حدود ۵۰ درصد از کسانی هستند می‌توانستند دز سوم را دریافت کنند و تقریبا نیمی از آنها هنوز مراجعه نکردند، انتظار می‌رود این افراد برای تکمیل واکسیناسیون در اسرع وقت اقدام کنند.

صافی‌زاده یادآور شد: تجارب کشورهای دیگر نشان داده افرادی که سه نوبت واکسن دریافت کرده‌اند به‌مراتب وضعیت بهتری داشتند و تعداد مبتلایان کمتر بوده و در صورت ابتلا، شدت علائم در آنها کمتر بوده است.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا