بین الملل

افزایش ۳۳۹ درصدی جرایم ناشی از نفرت علیه آسیایی‌تبارهای آمریکا

افزایش ۳۳۹ درصدی جرایم ناشی از نفرت علیه آسیایی‌تبارهای آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، داده‌های منتشر شده در روز دوشنبه نشان می‌دهد که جرایم ناشی از نفرت علیه آمریکایی‌های آسیایی‌تبار در سال میلادی گذشته بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش وبگاه خبری آمریکایی «هیل»، مرکز مطالعه نفرت‌پراکنی و افراط‌گرایی مجموعه‌ای از داده‌های مربوط به جرایم ناشی از نفرت را در این هفته منتشر کرد که نشان می‌دهد جرایم ناشی از نفرت علیه آسیایی‌تبارها در آمریکا در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰، ۳۳۹ درصد افزایش داشته است. در خصوص همه جرایم ناشی از نفرت به طوری کلی، لس آنجلس حوادث بیشتری را نسبت به سایر شهرهای ایالات متحده گزارش کرده و پس از آن نیویورک قرار دارد. در اکثر شهرها، داده‌ها نشان می‌دهد که سیاه‌پوستان آمریکایی همچنان بیشترین گروه در معرض این گونه جرایم هستند. 

این گزارش همچنین شامل داده‌هایی در مورد حوادث ناشی از نفرت است که اشکال غیرخشونت آمیز تبعیض مانند آزار و اذیت و دوری جستن را شامل می‌شود. بین مارس ۲۰۲۰ و سپتامبر ۲۰۲۱، حدود ۱۰ هزار و ۳۷۰ مورد حوادث ناشی از نفرت توسط گروه «توقف نفرت علیه آسیایی‌تبارهای آمریکا» گزارش شده است.

ماه گذشته، اداره پلیس نیویورک اعلام کرد که جرایم ناشی از نفرت ضد آسیایی‌تبارها در سال ۲۰۲۱، ۳۶۱ درصد افزایش یافت و از ۲۸ مورد در سال ۲۰۲۰ به ۱۲۹ مورد در سال ۲۰۲۱ رسید. داده‌های اولیه اداره پلیس سانفرانسیسکو نیز نشان داده که جرایم ناشی از نفرت علیه آمریکایی‌های آسیایی‌تبار و ساکنان جزایر اقیانوس آرام در سال گذشته (۲۰۲۱) ۵۶۷ درصد افزایش یافت.

در پی افزایش چشمگیر جرائم ناشی از نفرت علیه آمریکایی‌های آسیایی‌تبار، اردیبهشت امسال مجلس سنای آمریکا لایحه جدیدی را تصویب کرد. «کاتریک راماکریشنان» بنیان‌گذار و مدیر گروه توقف نفرت علیه آسیایی آمریکایی‌ها پیش‌تر گفته بود تحقیق درباره استفاده «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا از سخنان نژادپرستانه نشان می‌دهد که این الفاظ او تأثیر به‌سزایی بر رفتار مردم با گروه‌های اقلیتی داشته است. یک تحقیق جداگانه نیز نشان داده است، استفاده مقامات ارشد حزب جمهوری‌خواه از کلمات «ویروس چینی» و «ویروس چین» به‌جای ویروس کرونا، موجب تغییر درک مردم آمریکا نسبت به آسیایی‌تبارها شده است.

این گزارش‌ها و تصاویر ضرب‌وشتم و آزار آسیایی‌تبارها در آمریکا در ماه‌های اخیر، برخی اعتراض‌ها را به همراه داشت و شهروندان آمریکایی در با تظاهرات در چند شهر مختلف خواستار خاتمه تبعیض نژادی علیه این اقلیت شدند. این تظاهرات پس از آن برگزار شد که در نتیجه سه تیراندازی مرگبار در شهر آتلانتا، ۸ نفر از جمله ۶ زن آسیایی‌تبار جان خود را از دست دادند.

«راکر جانسون» استاد دانشگاه برکلی در ایالت کالیفرنیا در این‌ خصوص گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی مردم، آمریکایی‌های آسیایی‌تبار را “خارجی‌تر” می‌بینند، احتمال بروز تخاصم و اِعمال خشونت و تبعیض علیه آن‌ها افزایش می‌یابد.

سفارت چین در واشنگتن در همین خصوص گفته بود: دونالد ترامپ نهادهای چندجانبه از جمله سازمان جهانی بهداشت را تضعیف کرد و حالا دولت «جو بایدن» نیز طوری رفتار می‌کند که گویی هیچ‌کدام از این‌ها اتفاق نیفتاده‌اند و انگشت اتهام را به سمت کشورهایی می‌گیرد که صادقانه از سازمان جهانی بهداشت حمایت کرده‌اند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا