اخبار ورزشی

افشاریان: هیچ تیمی از داوری طلب ندارد/ عزیزی خادم دست و دلباز است

به گزارش خبرنگار ورزشی یولن، خداداد افشاریان در مورد اینکه آیا اشتباهات داوری مسابقات لیگ برتر نسبت به سه هفته ابتدایی فصل گذشته در فصل جدید کمتر بوده است، اظهار داشت: در ذات من نیست که گذشته را شخم بزنم. قطعا داوران ما در فصل‌های قبل زحمت کشیدند، اما کار خود را انجام می‌دهم و اکنون به این نتیجه رسیده‌ام که بچه‌های ما فعل خواستن را تعریف کرده و کارشان را انجام می‌دهند. به جرأت قسم می‌خورم داوران در سه هفته لیگ امسال خیلی سرحال، بشاش، با اعتماد به نفس بالا و از همه مهم‌تر با همدلی فوق‌العاده بالا به مسابقات اعزام شدند.

وی افزود: در این مدت داوران جوان، نفراتی که برای اولین بار مسابقات پخش زنده را قضاوت می‌کنند و داورانی که سال‌ها کنار ما بودند را گسیل کرده‌ایم و به جز یک بازی که کمک داور اشتباه کرد، سایر مسابقات به‌خیر گذشت و حق به حقدار رسید. هیچ تیمی در این سه هفته طلبکار نیست، شاید در یکی دو بازی لیگ یک به مشکل خورده باشیم، اما سعی کردیم داوران را با روحیه خوبی اعزام کنیم.  اگر تیم‌ها کمک کرده و جامعه فوتبالی ندا و ویس مثبتی بدهند، احساس می‌کنم امسال سال خوبی در داوری داشته باشیم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد برگزاری کلاس‌های آموزشی برای داوران توضیح داد: ۴۵ روز تمام درگیر کلاس‌های آموزشی هستم. همین الان در منطقه دشت بهشت کرج داوران لیگ دو و سه با بهترین امکانات مشغول آموزش دیدن هستند. بعد از ظهر هم تست استانداردهای فیفا را از داوران می‌گیریم.

وی در خصوص وضعیت داوری فوتبال کشورمان در بعد بین المللی عنوان کرد: از این لحاظ برنده واقعی هستیم. در جام جهانی فوتبال مردان، فوتبال بانوان، فوتسال آقایان و جام جهانی فوتبال ساحلی داور داشته و داریم. همه این مسائل حاصل زحماتی است که داوران و فدراسیون فوتبال می‌کشند. هر جایی در آسیا مسابقات حساسی در همه بخش‌ها برگزار شود از داوران خانم و مردان ایرانی استفاده می‌شود. جایگاه ما در داوری آسیا بسیار محکم و باصلابت است و قوام خاص خود را دارد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص احتمال بازگشت داوران مردود شده در کلاس داوری پیش فصل پس از هفته پنجم لیگ برتر پاسخ داد: به امید زنده هستیم. آنها هم داوران بزرگ ما هستند و شاید در روز برگزاری کلاس آمادگی ذهنی نداشتند. شک نکنید در آینده از آنها تست‌های استانداردی می‌گیریم. در صورت قبولی در تست ها قبل از هفته هشتم قضاوت‌هایی در لیگ یک انجام می‌دهند و برای لیگ برتر آماده می‌شوند.

افشاریان در مورد دستمزد ۴ میلیونی داوران لیگ برتری توضیح داد: دستمزد داوران ۴ برابر شده اما مبلغ آن ۴ میلیون تومان نیست. هر داور برای قضاوت در لیگ برتر ۵ میلیون و ۹۰ هزار تومان می‌گیرد و اگر اشتباه نکنم کمک داور هم ۷۵۰ هزار تومان دریافت می‌کند.

وی در خصوص اینکه آیا امکان افزایش این مبلغ برای کمک داوران وجود نداشت، عنوان کرد: به هر صورت داور بازی زحمت خودش را دارد، نمی‌گویم این مبلغ خیلی زیاد است، اما سعی کردیم به واقعیت نزدیک باشد. داوران چهارم و ناظران هم در این رنج دستمزد می‌گیرند. دستمزد داوران در تمام رده‌های فوتبال بانوان و آقایان ۴ برابر شده است.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص میانگین قضاوت هر داور در ماه گفت: این موضوع ماهی نیست، اما اگر ۳۰ هفته در طول فصل داشته باشیم، داوران خیلی خوب ما شاید حدود ۱۷ تا ۲۰ بازی و کمتر یا بیشتر قضاوت کنند. به هر صورت سعی داریم نسبت به سال گذشته قضاوت داوران حداقل دو برابر شود.

افشاریان تصریح کرد: شهاب عزیزی خادم خیلی دست و دلباز است، در نیم فصل هم کار کارشناسی انجام می‌دهیم و سعی داریم حق‌الزحمه داوران را به واقعیت نزدیک کنیم. در آن زمان از داوران تست گرفته خواهد شد. مهم برای داوران احترام گذاشتن است. آنها باید احساس کنند که فدراسیون فوتبال در کنارشان است.

وی در گفت‌وگو در برنامه ورزشی رادیو تهران افزود: اگر داوران را در جایگاه خوبی قرار داده و به آنها احترام بگذاریم بی‌شک آینده خوبی برای جامعه داوری خواهیم داشت.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا