البرز

اقتصاد مقاومتی کشور را در مقابل هجمه‌های دشمن ایمن می‌کند

اقتصاد مقاومتی کشور را در مقابل هجمه‌های دشمن ایمن می‌کند

به گزارش یولن از کرج، آیت‌الله محمد مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با اشاره به بیانات نهج‌البلاغه، گفت: هرکسی که از حق جانب داری کند از نظر مردم نادان خود را با هلاکت رسانده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو، اضافه کرد: دوران رضاخان و پس از آن فشارهای فراوانی به حوزه دین و روحانیت صورت گرفت؛ در آن دوران از فعالیت گروه‌های ضد دین حمایت می‌شد و تنها نیروی معنوی و سیاسی که می‌توانست مقابل این اقدامات بایستد روحانیت بودند.

روحانیون همیشه همراه و همدل با مردم هستند

وی با تاکید به این اینکه حکومت می‌دانست یکی از افرادی که می‌تواند مردم را بسیج کند روحانیت است، اضافه کرد: روحانیت اجازه ندادند دین از جامعه و سیاست جدا شود. در حالی که صاحبان قلم در آن روزها به دستور انگلیس مجهز شدند تا علیه روحانیون بنویسند.

وی اضافه کرد: اما در طول تمام این سال‌ها روحانیون از مردم و بدنه جامعه جدا نشدند، در طول هشت دفاع مقدس هر روز یک روحانی شهید می‌شدند، امروز نیز در عرصه‌های جهادی، مدافعین حرم و مسائل اجتماعی حضور پررنگی دارند.

هشت سال فرصت برای نجات کشور از پیر شدن جمعیت 

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان، تصریح کرد: یکی از اهداف راهبردی هر کشور حفظ نهاد جمعیتی است، در حالی که جمعیت جوان ایرانی به سرعت در حال سالمندی است.

وی در ادامه یادآور شد: طبق گفته متخصصین تقریبا هشت سال فرصت داریم تا زوجین از فرصت استفاده کننده برای فرزندآوری؛ در این میان رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی باید فرهنگ‌سازی کند.

امام جمعه کرج با تاکید بر اهمیت ایجاد بسترهای مناسب برای جوانان، بیان کرد: ایجاد شغل، ازدواج آسان و طرح‌جوان سازی جمعیت توسط همه نهادها باید اجرایی شود تا جلوی خسارت‌های آتی را بگیریم.

وی در بخش دیگری خطاب به مسؤولان تاکید کرد: تذکرات رهبری را در خصوص برجام و هسته‌ای جدی بگیرید؛ اقتصاد مقاومتی از سال ۹۲ تا کنون باید بررسی و اجرایی شود. اقتصاد مقاومتی یعنی بنای اقتصادی کشور به شکلی بنا شود تا دشمنی‌ها در وضعیت اقتصادی کشور تاثیرگذار نباشد.

حسینی همدانی با اشاره به اینکه تحقق شعار انقلاب اسلامی طبق فرموده مقام معظم رهبری باید دستورکار قرار بگیرد، تصریح کرد: در این دور مذاکرات منافع ملت در صورتی تأمین می‌شود که ضمانت‌های لازم داده شود؛ البته آمریکا خیلی بعید است که اقدامی به نفع مردم انجام دهند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و گفت: محتوای امسال جشنواره فجر نسبت به سال‌های گذشته بهتر بود اما باز هم نیاز به کار و فرهنگ‌سازی دارد تا به دور از هیاهو و‌ جنجال در حد و اندازه فجر انقلاب برگزار شود.

وی با اشاره به حواشی این دور از جشنواره تصریح کرد: نهادهای که از بدنه حکومت و دولت ارتزاق می‌کنند باید با دقت نظر بیشتری اظهار نظر داشته باشند، در این شرایط اظهار نظر شخصی معنی ندارد؛ چرا نباید نظارت و ممیزی صورت بگیرد؟ ارشاد باید با جدیت بیشتری با چنین رفتارها و تخلفاتی برخورد کند تا افراد دیگر اجازه اشتباه به خودشان ندهند.

اهمیت و نقش رسانه‌ها در جهاد تبیین

امام جمعه کرج در بخش پایانی با اشاره به اهمیت رسانه و عملکرد خبرنگاران، اضافه کرد: رسانه‌ها باید طبق چهارچوب درست به بیان مطالب بپردازند، بسیاری از رسانه‌های خارجی تنها آنچه چیزی که مدنظر دارند نشان می‌دهند که به دور از واقعیت‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه باید به آگاه‌سازی از مسیر درست و چهارچوب‌ها در جامعه صورت گیرد، اضافه کرد: در این مسیر رعایت ادب روشنگری به اندازه خود تبیین اهمیت دارد؛ لذا دقت لازم در بیان مطالب وجود داشته باشد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا