کهگیلویه و بویراحمد

اقدامی زیبا از مردم و مسئولین قلعه رئیسی برای همدردی با خانواده شهید نوروزی/ ایل طیبی و بهمئی به عنوان دو برادر در کنار هم خواهند بود

به گزارش یولن از چاروسا، در اقدامی زیبا و قابل تحمل امام جمعه،به همراه مسئولین و شورای اداری و مردم شهر قلعه رئیسی و جمعی از دهیاران و نیروی انتظامی چاروسا با حضور در روستای بردله دیشموک با خانواده شهید نوروزی ابراز همدردی و با حضور بر روی مزار شهید به قرائت فاتحه پرداختند.

این اقدام که می توان وحدت طایفه ای را یکی از اثرات بسیار مهم و مثبت آن اندیشید، توانست وحدت و همدلی را بین طایفه دو طایفه بزرگ طیبی و بهمئی دو چندان کند.

روز استقبال از این شهید والامقام و حضور باشکوه مردم قلعه رئیسی و روستاهای چاروسا در بین مسیر به این وحدت دو چندان افزوده و ولایتمداری مردم این منطقه را به نمایش گذاشت.

وقتی مردم این منطقه به خصوص مردم قلعه رئیسی و دیگر روستاها دعوت نامه ای برای حضور در روستای بردله و ابراز همدردی با خانواده شهید نوروزی را شنیدند با یک علاقه و با هدف ابراز همدردی با خانواده این شهید والامقام با شوق فراوان اسقبال و با یک جمعیت باشکوه بر مزار این شهید حاضر و با این خانواده و مردم ایل بزرگ بهمئی ابراز همدردی کردند.

مردم روستاهای بین مسیر قلعه رئیسی تا روستای بردله دیشموک این حضور باشکوه را خوشحالی و به نحویی کاهش نگرانی های خود در شهادت موسی نوروزی دانستند و از این اقدام تقدیر کردند.

 

استقبال مسئولین و مردم چاروسا از حضور در این روستا به نحویی بود که از تمام طایف و سلایق مختلف حضور پیدا کردند و قدم به قدم با امام جمعه، بخشدار و نیروی انتظامی به این روستا رفتند و بر مزار این شهید فاتحه و به عزاداری پرداختند.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در این مراسم با بیان اینکه طایفه بزرگ نوروزی و خانواده شهید حقیقتا از لحظه وقوع این حادثه مردم شریف ایل طیبی چون مردمی ولایتمدار و ارزشی هستند لحظه شماری برای ورود پیکر پاک شهید عنوان کرد: زن و مرد و کوچک و بزرگ جوان و نوجوان همه آمدند استقبال و با اشک و ناله با ایل بزرگ بهمئی و خانواده شهید همدردی نمودند  و در طول مسیر تشییع جنازه شهید پدران و مادران و برادران و خواهران آمدند و همه این احساس را داشتند که فرزند خودشان است امروز همه از تیره ها و طوایف ایل طیبی در بخش چاروسا جمعی آمدند هم به زیارت شهید هم برای عرض تبریک و هم برای عرض تسلیت؛ خوشا به سعادت ایل بهمئی و طایفه نوروزی و خوشا به سعادت پدر و مادر و خانواده شهید که در این زمان این موهبت الهی و این درب بهشت بسوی شما باز شد و رحمت الهی نازل شد.

امام جمعه قلعه رئیسی تصریح کرد:  خوشحال این خانواده و مردم ایل بهمئی به معرفت ومعنویت رسیدید که فرزندی از فرزندانتان را برای یک امر مقدس برای دفاع از نظم و امنیت و وطن او را در راه خدای متعال تقدیم نمودید احسن بر شما و خوشا به سعادت شما که چنین لیاقتی و  را پیدا کردید و مورد عنایت خداوند متعال واقع شدید و این مایه افتخار و مباهات است برای شما که فرزندتان را در راه اسلام دادید.

وی افزود:از این جهت باید به پدر و مادر و برادر و خواهر و همسر و اقوام شهید تبریک گفت و تا دیروز این فرزند متعلق به خانواده و طایفه شما بود اما امروز متعلق به همه یکتا پرستان عالم و همه مسلمانان و مومنان است و همه در برابر خون مسئول و مدیون هستیم و باید قدر دان  خانواده شهید و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی باشیم که برای حفظ امنیت که والاترین نعمت است اینچنین جان خودشان را برای امنیت و آرامش  مردم در کف دست می گیرند و جان نثاری می کنند لذا به نیروی انتظامی هم تبریک عرض می کنم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چاروسا بیان کرد: به جهت دیگر داغ جوان سخت است و کمرشکن و در مصیبت های باید توجه به سمت خدا باشد و با توسل و تسلیم امر خدا بودن و صبور بودن  در این ابتلاء و امتحان الهی زمینه دریافت مواهب الهی و نصرت های الهی و رحمات الهی را برای خودمان فراهم کنیم و به این جهت به این ایل و طایفه و خانواده عزیز و همسر گرامی شهید و پدر و مادر داغ دیده تسلیت عرض میکنم  .

صلواتی یادآور شد: امروز مردم شریف بخش چاروسا و شهر قلعه رئیسی و طوایف ایل طیبی جهت همدردی و عرض تسلیت به محضرتان آمدند تا هم بگویند ما دو ایل سترگ طیبی و بهمئی با هم برادر هستیم و همراه هم و در کنار هم هستیم و در دفاع از انقلاب و نظام  و ولایت تا آخرین قطره خون در میدان هستیم همانطور که پدر شهید فرمودند چهار فرزند دیگرم را هم برای اسلام و جمهوری اسلامی و ولایت می دهم این دو ایل بزرگ تمام وجودشان را برای نظام  جمهوری اسلامی ایران تقدیم می کنند.

 

پدر شهید نوروزی با تقدیر از مردم مسئولین و مردم قلعه رئیسی و به لهجه لری با بیان اینکه” از برادران ایل بزرگ طیبی تشکر می کنم که خود را در غم فرزند ایل بزرگ بهمئی شریک دانستند و هم در روز استقبال و هم این حضور باشکوه نماد بزرگی و برادری این مردم است که امیدواریم همیشه این وحدت بین این دو ایل بزرگ پایدار باشد”.

پدر شهید نوروزی با بیان اینکه افتخار می کنم که فرزندم در راه و مسیر خدا رفت عنوان کرد: فرزند من یک امانت بود و خوشحالم که این امانت با راه درست به صاحبش واگذار شد و این فرزند را در راه حسین(ع) و رهبر معظم انقلاب اهداء کردم و اگر رهبری چهار فرزند دیگرم و خانواده ام را هم برای این مسیر بخواهد با افتخار اهداء می کنم.

وی با بیان اینکه راه شهید راه امام حسین(ع) است و این مسیر باید ادامه داشته باشد فرزند من که هیچی اگر خانواده ام هم نیاز این انقلاب باشد اهداء می کنم و این مایه افتخار است.

 

 

حضور ماموران نیروی انتظامی در کنار این خانواده بسیار قابل توجه و تقدیر است که خود را جزئی از این خانواده می دانند و مردم به خصوص پدر این شهید از اقدامات نیروی انتظامی تشکر کردند.

گفتنی است؛ شهید موسی نوروزی مامور نیروی انتظامی در روزهای گذشته در منطقه دلگان استان سیستان بلوچستان به شهادت رسید و در استقبال از این شهید در مناطق مختلف بی نظیر بود.

 

گزارش”سیدحسن آرمند”


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا