خراسان جنوبی

اقدام مجلس یازدهم در حذف یک رانت مهم شغلی/ گلایه از بی‌ثباتی مدیریت در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری یولن از بیرجند، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، از دنبال کردن طرح رفع موانع فضای کسب و کار در مجلس خبر داد و اظهار داشت: این طرح جزو طرح‌های مؤثر و کارآمد است که علاوه‌ بر آنکه روند پر پیچ و خم، غیر شفاف و بروکراسی دست و پاگیر را از سر راه کسب و کارها بر می‌دارد به دنبال رفع انحصار و رانت از برخی مشاغل است.

 وی به اقدام مجلس یازدهم در حذف یک رانت مهم شغلی اشاره و بیان داشت: مجلس در جریان بررسی طرح تسهیل برخی مجوزهای کسب و کار مصوب کردند که سابقه قضاوت یا نمایندگی مجلس جایگزین آزمون وکالت نخواهد شد؛ این مصوبه بدین صورت است که نمایندگان و قضات اگر می‌خواهند در حوزه وکالت مشغول به فعالیت شوند باید در آزمون وکالت شرکت کنند و سابقه نمایندگی و قضاوت جایگزین آزمون وکالت نیست.

نمایندگان اصراری بر گزینه خاصی ندارند

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی به  بی‌ثباتی در مدیریت در خراسان‌جنوبی و برخی استان اشاره و بیان داشت: اکنون بخش قابل توجهی از مدیران نمی‌توانند تصمیم بگیرند و روی این موضوع ما نیز به عنوان نمایندگان مردم ورود داریم و وزارت کشور از ما به صورت مکتوب و شفاهی نظرخواهی کردند و با همفکری و بعضی مؤثران نظرات خود را منعکس کردیم اما این به معنای دخالت نیست.

 نصیرایی با تأکید بر اینکه نمایندگان اصراری بر گزینه خاصی برای مدیریت عالی استان ندارند، توضیح داد: مسئول اصلی انتخاب مدیران وزارت کشور است اما هر جایی از نمایندگان بخواهند نهایت همکاری و نقش نظارتی خود را با قوت و قدرت خواهیم داشت.

وی حل بخش قابل توجه از معضلات و مشکلات خراسان‌جنوبی را در انتخاب مدیران کارآمد، انقلابی و جهادی دانست و اعلام کرد: همچنان منتظر اعلام جمع‌بندی و تعیین تکلیف سریع‌تر استان در این زمینه هستیم.

طرح صیانت به درستی تبیین نشد

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مسئله طرح صیانت از کاربران فضای مجازی نیز در حال پیگیری است، توضیح داد: تاکنون سه جلسه کمیسیون مشترک آن برگزار و این طرح آثار و برکت فراوانی خواهد داشت.

نصیرایی اضافه کرد: سال‌های سال است که بسیاری از مردم و رهبر معظم انقلاب نسبت فضای مجازی دغدغه دارند البته آنطور که باید و شاید هدف این طرح به درستی در فضای رسانه‌ای تبیین نشد و متأسفانه بیشتر به حذف و فیلتر کردن پیام رسان‌ها و اینترنت در فضای جامعه مشهور شد.

وی اعلام کرد: این طرح هدف ساماندهی و نظم فضای مجازی و محترم شمردن حاکمیت در این فضا و حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی و فرهنگ ایرانی است.

ایجاد تغییرات چشمگیر در بودجه

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی از پیگیری وضعیت معیشت و مشکلات اقتصادی مردم در مجلس خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه دولت در همین مدت کوتاه شروع خوبی داشته و این امید و انگیزه را در مدیران و مردم ایجاد کرده که می‌توان خیلی از مشکلاتی که جامعه را آزار می دهد به مرور برطرف کرد.

نصیرایی با بیان اینکه امسال تغییرات چشمگیری در بودجه و ساختارها ایجاد خواهد شد، مطرح کرد: به دلیل ساختارها و نحوه توزیع منابع و بودجه است که بخش قابل توجهی از آسیب و نارضایتی‌ها را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا