بین الملل

اقدام مهم روسیه با تغییر مکان برگزاری رزمایش خارج از سواحل ایرلند

اقدام مهم روسیه با تغییر مکان برگزاری رزمایش خارج از سواحل ایرلند

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، روسیه اعلام کرده که جهت کاستن از تنش و احترام به تقاضای وزیر خارجه و شهروندان ایرلند قصد دارد مکان رزمایش از قبل برنامه ریزی شده خود را که خارج از سواحل ایرلند برگزار کند.

وبگاه «بریکینگ نیوز» شنبه شب به وقت تهران نوشت که وزیر امور خارجه و دفاع روسیه تایید کرده اند که روسیه رزمایش نظامی از قبل برنامه ریزی شده خود را به دور از سواحل ایرلند منتقل خواهد کرد. «سایمون کاونی» وزیر خارجه ایرلند  در این زمینه گفت که به همتای روس خود نامه نوشته و درخواست بازنگری در تمرینات دریایی کرده و پاسخی مکتوب را عصر شنبه به وقت محلی دریافت کرده است که تایید می‌کند تمرینات به مکان دیگری منتقل می‌شود.

وزیر خارجه ایرلند در پستی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، نوشت:«به همتای خود، وزیر دفاع روسیه نامه نوشتم تا درخواست تجدید نظر در تمرینات دریایی در سواحل ایرلند را داشته باشم. امروز عصر نامه‌ای دریافت کردم مبنی بر اینکه مانورهای روسیه به خارج از منطقه اقتصادی ایرلند منتقل خواهند شد. من از این پاسخ استقبال می‌کنم.»

این رزمایش‌ها که شامل پرتاب موشک است، قرار بود در سواحل جنوب غربی ایرلند در منطقه اقتصادی انحصاری ایرلند (EEZ)که این کشور در مورد اکتشاف و استفاده از منابع دریایی از حقوق ویژه برخوردار است، انجام شود. وزارت حمل و نقل ایرلند نیز پیشتر هشداری رسمی در مورد تمرینات نیروی دریایی منتشر کرده و هشدار داده بود که این رزمایش خطرات ایمنی جدی برای مالکان کشتی و دریانوردان به همراه دارد.

ماهیگیران ایرلندی همچنین خواستار دور شدن تمرینات نیروی دریایی از مناطق ماهیگیری مورد استفاده قایق های ایرلندی شدند و نمایندگانی از آن‌ها با سفیر روسیه درباره این موضوع ملاقات کردند.

روسیه قصد دارد اوائل ماه فوریه رزمایشی با مهمات واقعی را دورتر از سواحل ایرلند برگزار کند. هنوز شمار رزمناوهای روسیه برای شرکت در این رزمایش مشخص نشده است.

اقدام مهم روسیه با تغییر مکان برگزاری رزمایش خارج از سواحل ایرلند

 

این رزمایش در حالی قرار است برگزار شود که تنش بین روسیه با ناتو بابت اوکراین بالا گرفته است. در حالیکه روسیه بارها اعلام کرده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، اما غرب به ویژه آمریکا مسکو را متهم به تلاش به حمله نظامی به اوکراین معرفی می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز در همین رابطه گفت که مسکو انتظار تحریک نظامی از سوی ایالات متحده و اوکراین را دارد.

 «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: «ما از آمریکا و کی‌یف انتظار اقدامات تحریک آمیز  اطلاعاتی و  نظامی را داریم. آنها ممکن است این کار را انجام دهند، به خصوص که آنها تجربه زیادی در این مسیرها دارند.»

این در حالی است که منابع خبری گزارش داده بودند ناو هواپیمابر «یواس‌اس هری ترومن» آمریکا و ناتو قصد دارند  در دریای مدیترانه و در روزهای آتی  با بهانه تنش روسیه با اوکراین تمرینی برگزار کنند.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا