یزد

اقناع مردم مهمترین گام دولت رئیسی/ دقت در عزل و نصب‌ها مطالبه مردم بهمن است

حجت الاسلام رضا علیزاده، امام جمعه بهمن، در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس از ابرکوه، با تأکید بر ضرورت رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی اظهار کرد: گرانی‌های افسار گسیخته و بی منطق زندگی مردم را دچار چالش کرده است. لذا مسئولین باید برای رفع این مشکلات، به فرموده رهبر معظم انقلاب در عزل و نصب ها سرعت عمل به خرج داده شود.

امام جمعه بخش بهمن اذعان کرد: با نگاهی به وضعیت کشور در حوزه های مختلف مانند مشکلات معیشتی، کسری بودجه، ویروس کرونا، تورم و قیمت کالاهای اساسی، به خوبی نشان می‌دهد که چرا رهبر در مراسم تنفیذ رئیس جمهور خواستار تشکیل سریع کابینه دولت شدند؛ اما با گذشت بیش از سه ماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم هنوز تعدادی از مسئولان و مدیران تکلیف خودشان را در ماندن و رفتن نمی دانند. لذا یا کار نمی کنند و یا کارشکنی می کنند.

قبل از اصلاحات اقتصادی باید زیرساخت های آن فراهم شود

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: در دولت جدید قرار است با تجدید نظر در روند گذشته، طرحی با هدف ترمیم قدرت خرید مردم به اجرا گذاشته شود. در طرح جدید قرار است به جز دو مورد دارو و گندم، ارز تخصیصی چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای دیگر کالاها برداشته شود.

علیزاده تصریح کرد: این اقدام بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌های آن، می‌تواند مخاطرات زیادی داشته باشد. فشارهای اقتصادی شکننده، بنیه معیشتی اقشار ضعیف و کم درآمد را بسیار ضعیف تر نموده و آن ها را نسبت به هر گونه نوسان مهم اقتصادی، حساس کرده است. به همین جهت اقناع سازی مردم مهمترین گام در این زمینه است.

مذاکرات باید نتیجه محور و منتهی به رفع واقعی تحریم‌ها شود

وی ابراز کرد: به نظر می آید دولت سیزدهم با نگرش انقلابی خود درصدد تغییر قواعد بازی در مذاکرات آتی باشد. دولتمردان جدید بارها اعلام کرده‌اند که به دنبال مذاکرات نتیجه محوری هستند که به رفع واقعی تحریم‌ها منتهی شود و از بازگشت سوری آمریکا استقبال نخواهند کرد.

این مسئول تصریح کرد: دولت سیزدهم برای رسیدن به یک توافق نتیجه محور باید نگرش موجود در تفکر مذاکره کنندگان برجام را تغییر بدهد و با در نظر گرفتن این موضوع که زمان و شرایط به نفع جمهوری اسلامی است و سلاح تهدید غرب کارکرد واقعی خود را از دست داده است، به نتیجه مذاکرات بیاندیشد.

انتهای پیام/ف


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا