بین الملل

البخیتی: راه آزادی یمن، گردهم آمدن مردم دور انصارالله است

البخیتی: راه آزادی یمن، گردهم آمدن مردم دور انصارالله است

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی انصارالله امروز (یک‌شنبه) طی پیامی توئیتری تاکید کرد که دیگر برای آزادی هر وجب از خاک یمن، راهی جز گردآمدن مردم به دور انصارالله نیست.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»  البخیتی در اشاره به عدم مشروعیت «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن، نوشته است: «هیچ شهروند یمنی افتخار نمی‌کند که به جریان‌های منفعل وابسته باشد؛ آن هم رهبری که در ریاض توسط یاران بن سلمان‌سیلی خورده است».

وی با اشاره به اینکه کشورهای متجاوز به استان‌های جنوبی به چشم مقر سربازان اجیرشده نگاه می‌کردند و به دنبال جدایی این استان‌ها از خاک یمن بودند، افزود: «برای متحدان ائتلاف شرافتمندانه‌تر آن بود که به جای امضای توافق‌نامه آماده در ریاض به شکلی تحقیرآمیز، به درخواست‌های [یمنی] صادقانه پاسخ دهند».

وی ضمن طرح این پرسش که «اگر شورای ریاستی‌ای که با نظارت آمریکایی در ریاض تشکیل شده جرأت نکند به عدن برود و در آنجا مستقر شود، پس چگونه پایش به صنعا می‌رسد؟» خاطرنشان کرد: «ما قبلاً از جریان‌های سیاسی که در تجاوز به یمن نقش داشتند، دعوت کردیم تا به گفت‌وهاگو یمنی-یمنی در یک کشور بی طرف بپیوندند و حتی عمان را [برای میزبانی مذاکرات] پیشنهاد دادیم».

عضو دفتر سیاسی انصارالله گفت: «شما انتظار داشتید جریان‌هایی که رهبران آن‌ها در ریاض مجبور شدند با تهدید پیش‌نویس توافق‌نامه‌ها را امضا کرده و بیانیه‌هایی در محکومیت صادر کنند، از عربستان سعودی بخواهند که به رهبران‌شان اجازه خروج از این کشور را بدهد، اما این اتفاق نیفتاد».

این در حالی است که چند روز گذشته، محمد البخیتی در اشاره به تشکیل شورای ریاستی به دستور منصور هادی گفته بود که این امر بیانگر اراده یمنی ها نیست و «رشاد العلیمی» رئیس این شورا را «مرد آمریکایی» توصیف کرده بود.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا