البرز

البرز سالانه ۱۵ میلیون مترمربع چرم مصنوعی تولید می‌کند

البرز سالانه ۱۵ میلیون مترمربع چرم مصنوعی تولید می‌کند

به گزارش یولن از کرج، محمد رضا محمدی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز، در خصوص نقش تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در کنترل و مهار کرونا اظهار کرد: واحدهای تولیدی البرزی فعال در زمینه تامین و تولید مواد اولیه محصولات بهداشتی از قبیل ماسک، پدهای الکلی، گان و شان جراحی به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند.

وی بیان کرد: بر این اساس مواد اولیه میانی ماسک (پارچه ملت بلون) و هر دو لایه زیر و روی ماسک های بهداشتی و گان و شان جراحی در شرکت بی بافت گستر جهان در سطح بسیار وسیع تولید و در کل کشور توزیع می‌شود. 

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز در ادامه با اشاره به کیفیت بالای محصولات تولیدی شرکت های زیرمجموعه گروه صنعتی جهان واقع در شهرک صنعتی اشتهارد افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا در جامعه، در قالب فعالیت شرکت های زیرمجموعه این گروه صنعتی با هم‌افزایی بیشتر، پس از تولید منسوجات جاذب در شرکت بی بافت گستر جهان و تکمیل آن در شرکت هدیه گلباف جهان با لمینیت لایه قابل تنفس و نفوذ ناپذیر از ویروس کرونا توانستیم مواد اولیه با بهترین کیفیت را در اختیار شرکت های بزرگ تولید کننده البسه قرار دهیم.

وی در ادامه گفت: با استفاده از ظرفیت دو واحد بزرگ پوشاک کشور نیز در مدت زمان کمتر از ۲ ماه موفق به تولید ۱۰ ‌میلیون دست لباس ضد کرونا شدیم و این البسه تولیدی به منظور استفاده کادر پزشکی، پرستاری و بیماران کرونایی در اختیار مراکز درمانی قرار داده شد.

مدیرعامل شرکت بی بافت گستر در ادامه افزود: این شرکت در سال جاری با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۲۴ میلیون دلار بیشترین نقش را به ویژه در مهار معضلات کرونا ایفا کرده و هم اکنون طرح توسعه این شرکت با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ میلیون دلار در دست اجرا است که علاوه بر ارزآوری بیش از ۸ میلیون دلار در سال، ۱۳۰ نفر نیز اشتغال‌زایی جدید خواهد داشت. 

وی در خصوص بازار هدف واحدهای صنعتی و تولیدی البرز عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به حجم و کیفیت محصولات تولیدی کشورهای ترکیه، عراق، امارات متحده عربی، آذربایجان، ارمنستان، قرقیزستان و ترکمنستان مشتری دائمی شرکت های ایرانی در زمینه منسوجات محسوب می‌شوند. 

محمدی با اشاره به تحریم های یک جانبه و مشکلات و موانع موجود بر سر راه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی اظهار کرد: با اعمال تحریم‌ها در حوزه حمل ونقل، واردات و به روزرسانی تجهیزات با مشکل مواجه شده‌ایم که علاوه بر هزینه های مازاد منجر به اتلاف وقت نیز شده است. 

وی در بخش دیگری با تاکید بر توانمندی ها و ظرفیت های استان در حوزه چرم افزود: در حال حاضر ۴ واحد فعال در حوزه چرم مصنوعی در البرز فعال هستند که سالانه ۱۰ میلیون مترطول معادل ۱۵ میلیون مترمربع حجم تولیدات این شرکت‌های صنعتی از قبیل مواد اولیه کیف، کفش، خودروسازی، لوازم تزئینی، مبلمان اداری و خانگی است.

عضو هیات نمایندگان البرز ادامه داد: در مجموع ۳۷ واحد تولیدی چرم در سطح کشور مشغول فعالیت هستند که از این میان همواره واحدهای البرزی در زمینه تولید و صادرات محصولات چرمی شاخص و پیشتاز بوده اند. 

وی با تاکید بر لزوم اشتغال زایی و رونق اقتصادی در جامعه گفت: اکنون در سراسر کشور حدود ۴ هزار نفر و در استان البرز بالغ بر ۳۵۰ نفر در واحدهای تولیدی چرم مصنوعی مشغول فعالیت هستند.

محمدی با اشاره به اهمیت تعامل صنعت و دانشگاه بر لزوم مهارت آموزی و کسب تجربه دانش آموختگان مراکز دانشگاهی تاکید کرد و گفت: مراودات علمی و عملی و نیز ارتباطات سازنده با نهادهای آکادمیک کشور از جمله دانشگاه های صنعتی شریف، پلی تکنیک و دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه کارآموزی و گذراندن دوره‌های عملی واحدهای درسی همواره برقرار بوده و این امر همچنان تداوم دارد؛ زیرا در نهایت منجر به تربیت نیروی کار مجرب می‌شود. 

وی با اشاره به نقش اثرگذار اتاق بازرگانی البرز در حوزه های گوناگون تولیدی و صنعتی افزود: ما همواره به عنوان پارلمان بخش خصوصی پیگیر مطالبات صنعتگران و فعالان اقتصادی هستیم این در حالی است که در بخش دولتی همچنان با موانعی مواجهیم که این موضوع به ویژه در تعهدات ارزی صادرات به عراق که پول برگشتی به واحد ریال است نیازمند افزایش تعامل و همکاری بین نهادهای مرتبط است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز در پایان گفت: با این وجود چرخ صنعت نباید از حرکت بایستد و بنابراین پیرو منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان بر اهمیت توانمندسازی داخلی، تولید کننده در هر شرایطی سعی در پیشبرد اهداف تولیدی و تجاری به منظور رونق و شکوفایی اقتصادی دارد.

انتهای پیام/ج


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا