بین الملل

الحشد الشعبی: مستشاران آمریکا خطرناک‌تر از نظامیان آن هستند

الحشد الشعبی: مستشاران آمریکا خطرناک‌تر از نظامیان آن هستند

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «قاسم مصلح» فرمانده ستاد عملیات الحشد الشعبی در استان «الانبار» در گفت‌وگویی با شبکه «العهد» اعلام کرد، تا زمانی که الحشدالشعبی در عراق است داعش در این کشور تکرار نخواهد شد.

وی گفت: ورود فراری‌های زندان الحسکه سوریه به عراق آسان نیست ما تمام تدابیر امنیتی لازم برای جلوگیری از ورود تروریست‌ها به عراق را اتخاذ کرده‌ایم. هماهنگی خوبی میان نیروهای عراقی و طرف سوری وجود دارد.

جمعه گذشته عناصر داعش به زندانی در شهر الحسکه که هزاران داعشی در آن زندانی بودند، حمله کردند (جزئیات بیشتر)

المصلح ادامه داد، همه از جمله عشایر و نیروهای امنیتی برای جلوگیری از تجربه تلخ ۲۰۱۴ آماده هستند، تا زمانی که نیروهای الحشد در عراق حضور دارند تجربه داعش در این کشور تکرار نخواهد شد. همکاری امنیتی خوبی میان نیروهای الحشد الشعبی و اهالی الانبار وجود دارد.

وی ضمن اعلام اینکه الحشد یک سیستم اطلاعاتی قوی دارد، تأکید کرد، الحشدالشعبی امروز نیرویی ایدئولوژیک است که می‌تواند وظایف خود را به بهترین وجه انجام دهد.

المصلح در ادامه گفت: نیروهای ائتلاف بین‌المللی بیش از یک بار نیروهای امنیتی ما را هدف گرفته‌اند و پهپادها همیشه بر فراز نیروهای ما القائم در حال پروازند.تا زمانی که پرواز پهپادهای ما ممنوع باشد تسلط بر منطقه غربی میسر نمی‌شود.

وی در پایان افزود، نیروهای اطلاعاتی و مستشاری آمریکایی خطرناک‌تر از نیروهای نظامی این کشور در عراق هستند.

تصمیم خروج آمریکا از عراق پس از آن اتخاذ شد که پارلمان عراق پس از ترور شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یارانشان در اوایل ژانویه ۲۰۲۰  به اتفاق آرا به اخراج نیروهای نظامی خارجی از عراق رأی داد.

از آن‌جا که عراق از اهمیت بالایی برای آمریکایی‌ها برخوردار است، از همان لحظه اعلام این تصمیم، تلاش جدی آمریکا برای بی‌اثر کردن مضمون عقب‌نشینی از عراق آغاز شد.

اخیرا روزنامه لبنانی الاخبار طی یادداشتی از افشای سند محرمانه‌ای از توافق رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر عراق که مهمترین نتیجه آن عدم عقب‌نشینی و خروج آمریکایی‌ها از عراق است، خبر داد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا