بین الملل

السیسی در ریاض و تأکید بر حفظ امنیت خلیج فارس

السیسی در ریاض و تأکید بر حفظ امنیت خلیج فارس

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر امروز سه‌شنبه وارد ریاض پایتخت عربستان سعودی شد و مورد استقبال مقامات این کشور از جمله «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان قرار گرفت.

السیسی سپس با «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» شاه سعودی دیدار و بر اهمیت ادامه تلاش‌ها برای ایجاد اتحاد عربی و همبستگی جهت مقابله با چالش‌های پیش‌روی منطقه تأکید کرد. وی گفت که مصر هرگز اجازه نخواهد داد امنیت و ثبات برادران آن در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خدشه‌دار شود و امنیت خلیج فارس بخش جدایی‌ناپذیر از امنیت مصر است.

به نوشته وب سایت روزنامه «الأهرام»، السیسی به پیوندهای برادری، دوستی و تاریخ و سرنوشت مشترک بین دو ملت مصر و عربستان اشاره کرد و گفت که قاهره علاقه‌مند به تقویت روابط و همکاری دوجانبه با ریاض در تمامی زمینه‌هاست.

به گفته سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر، در این دیدار همچنین راهکارهای تقویت روابط دوجانبه در تمامی زمینه‌ها بررسی و بر اهمیت تقویت همکاری‌ها دوجانبه به ویژه در زمینه نظامی و امنیتی و نیز همکاری‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و توسعه تأکید شد.

بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهتمام مشترک از دیگر محورهای گفت‌وگوی سران مصر و عربستان بود و دو طرف بر ضرورت تقویت تلاش‌های مشترک برای مبارزه با تروریسم و تشریک مساعی جامعه جهانی برای دستیابی به راهکارهای سیاسی بحران‌های موجود در برخی کشورهای منطقه با هدف حفظ تمامیت ارضی این کشورها تأکید کردند.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا