بین الملل

العامری: «چارچوب هماهنگی» از تعامل با همه فراکسیون‌ها استقبال می‌کند

العامری: «چارچوب هماهنگی» از تعامل با همه فراکسیون‌ها استقبال می‌کند

به گزارش گروه بین الملل یولن، «هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح عراق امروز سه‌شنبه از تداوم گفت‌وگوهای سیاسی این ائتلاف با تمامی فراکسیونهای سیاسی این کشور خبر داد.

دفتر العامری با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که کمیته هماهنگی شیعیان موسوم «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) منسجم بوده و از تعامل با همه گروههای سیاسی استقبال می‌کند. به گفته رئیس الفتح، این کمیته به گفت‌وگوی سیاسی خود ادامه خواهد داد.

به پزارش پایگاه خبری العهد، اظهارات رئیس ائتلاف الفتح در جریان نشستی است که این ائتلاف با «عبد الکریم الانصاری» معاون دبیر کل سازمان بدر و نمایندگان فراکسیون پارلمانی بدر داشته است. الانصاری نیز نیز گفت که کنار زدن هر طرف سیاسی در داخل جارچوب هماهنگی، به دور از دموکراسی است.

وی با بیان اینکه با چنین اقدامی نمی‌توان دولت حداکثری ملی تشکیل داد، تصریح کرد، انسجام و اتحاد چارچوب هماهنگی، عامل قدرت همه است و همه فراکسیونهای سیاسی باید با این کمیته به عنوان یک کل تعامل کنند، نه بر اساس اشخاص و افراد.

 رئیس ائتلاف الفتح روز جمعه با هشدار درباره اینکه اوضاع سیاسی به سمت انسداد پیش‌ می‌رود از همه نیروهای سیاسی خواست به لجاجت پایان دهند و منافع مردم را بر منافع شخصی ترجیح دهند. العامری بر اهمیت اجماع بر سر نخست وزیر بعدی عراق تاکید کرد و گفت: اگر این قضیه امکان پذیر نباشد، ما به در بسته خواهیم خورد و تنها بازنده، مردم عراق خواهند بود.

العامری از همه گروه‌های سیاسی خواست به لجاجت پایان دهند و منافع مردم عراق را در راس  امور قرار دهند و منافع خصوصی را کنار بگذارند و تأکید کرد: : من دولت اکثریت ملی را پذیرفته و امضا کردم. اما [چنین دولتی] باید شامل معارضان و طرفداران باشد.

وی افزود: «باید بخشی از شیعیان، اهل تسنن و کردها در جریان طرفداران(دولت) قرار گیرند و بخشی از آنها هم که اپوزیسیون باشند، اما اینکه یک طرف شیعی خاص(از فرآیند سیاسی) حذف شود، این هرگز مورد  رضایت ما نیست و این کار اصلا تشکیل دولت اکثریت ملی خوانده نمی‌شود.

رایزنی میان گروه‌های سیاسی عراق طی هفته‌های گذشته بر سر شیوه تشکیل کابینه و تشکیل فراکسیون اکثریت در پارلمان عراق بوده است. چارچوب هماهنگی شیعیان هم پس از برگزاری نشستی ضمن اشاره به این‌که مخالف اصل اکثریت نیست، بر دو مبنای مهم مشارکت و مخالفت با حذف جریان‌های سیاسی مختلف در تشکیل دولت آینده تاکید کرده بود.

 انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا