بین الملل

امارات و رژیم صهیونیستی تفاهم‌نامه امضا کردند

امارات و رژیم صهیونیستی تفاهم‌نامه امضا کردند

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، دولت امارات و رژیم صهیونیستی روز گذشته (یک‌شنبه) در زمینه حمل و نقل دریایی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت امارات «وام» امضای این تفاهم‌نامه با هدف تبادل تجربیات در حوزه حمل و نقل دریایی و همچنین گسترش شراکت‌های راهبردی بین ابوظبی-تل‌آویو، در چارچوب توافق سازش موسوم به «صلح ابراهیم» بوده است.

این تفاهم‌نامه را «سهیل بن محمد فرج فارس المزروعی» وزیر انرژی و زیرساخت‌های دولت امارات و «میراف میخائیل» وزیر حمل‌ونقل و امنیت راه‌های رژیم صهیونیستی امضا کرده‌اند؛ در این مراسم برخی دیگر از مقامات ابوظبی و تل‌آویو نیز حضور داشته‌اند.

امارات و رژیم صهیونیستی تفاهم‌نامه امضا کردند

المزروعی در مراسم امضای این تفاهم ‌نامه تاکید کرد که این امضا رغبت هر دو طرف را برای گسترش افق‌های همکاری در زمینه حمل‌ونقل دریایی نشان می‌دهد و گویای اراده ابوظبی و تل‌آویو در تعمیق شراکت‌های دوجانبه در عرصه‌های مهم است.

میخائیل نیز روابط اقتصادی و مبادلات تجاری را باعث ایجاد روابط سیاسی و تقویت‌ آن‌ها بین دو طرف خواند و گفت: «تفاهم‌نامه‌ای که ما امضا کردیم در تقویت و بهبود همکاری‌های دریایی بین امارات و اسرائیل نقش ایفا خواهد کرد و رشد تجارت را به سرعت و با هزینه‌های پایین ممکن خواهد کرد. بسیار مفتخریم که روابط دو طرف شاهد گام‌هایی رو به جلو، در خدمت منافع دوجانبه است».

این توافق‌نامه اهداف دیگری را همچون گسترش همکاری‌های دو طرف در دریا، ایجاد نقشه‌راه برای فعالیت مشترک در آینده و تبادل اطلاعات در زمینه حمل‌ونقل دریایی برای پنجاه سال آینده مدنظر دارد. دولت امارات حمل‌ونقل دریایی را عنصری مهم و ضروری برای توسعه پایدار می‌داند.

در حالی روابط امارات و رژیم صهیونیستی در چارچوب‌های رسمی تقویت می‌شود که در پی افزایش عملیات‌های مقاومتی در فلسطین اشغالی و در آغاز ماه رمضان، درگیری‌های فلسطینیان با نظامیان و شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی به بالاترین حد خود طی چند سال اخیر رسیده است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا