سمنان

امام جمعه سمنان: امام راحل همواره مسؤولان را از اشرافی‌گری بر حذر داشته‌اند

امام جمعه سمنان: امام راحل همواره مسؤولان را از اشرافی‌گری بر حذر داشته‌اند

به گزارش یولن از سمنان، حجت‌الاسلام‌ مرتضی مطیعی امام جمعه سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان که در مصلای نماز جمعه این شهر اقامه شد، با اشاره به در پیش بودن سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: مکتب امام خمینی(ره) امروز باید بیش از هر زمان دیگری مورد تبیین قرار گیرد و منظومه فکری حضرت امام در جامعه تبیین شود.

وی گفت: سیره رفتاری و فکری حضرت امام راحل به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، «اساسنامه انقلاب» است و در آن، عقلانیت، معنویت و عدالت به‌عنوان سه رکن مهم در کنار یکدیگر مطرح می‌شود.

امام جمعه سمنان ادامه داد: مکتب امام راحل برای همه ما درس‌هایی دارد و در این منظومه فکری متعالی، ایستادگی برابر دشمنان اسلام و انقلاب یک امر مهم و غیرقابل چشم‌پوشی است.

مطیعی بیان کرد: مکتب امام خمینی (ره) بر لزوم رسیدگی به محرومان و پابرهنگان تأکید دارد و می‌کوشد تا جامعه را به سمت یاری ضعفا سوق دهد.

وی گفت: در منظومه فکری امام راحل که مقام معظم رهبری نیز همواره آن را پی گرفتند و بر آن تأکید داشتند، اخلاق‌مداری یک اصل اساسی است و همیشه تصریح شده که کار باید برای خدا باشد و تکلیف الهی در امور مدنظر قرار گیرد.

امام جمعه سمنان پیگیری منویات امام راحل را یکی از وظایف همه مردم و مسؤولان در برهه کنونی دانست و افزود: مردم‌سالاری دینی و تکیه بر مردم در سیره رفتاری بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی به‌خوبی تجلی و ظهور دارد و در تمام سال‌های پس از ایشان نیز شاهد بوده‌ایم که این سیره پیگیری شده است.

مطیعی عنوان کرد: اصل عقلانیت در مکتب فکری امام خمینی (ره) یک رکن اصیل و مهم است و حضرت امام بر مبنای همین اصل فکری، بسیاری از اقدامات را انجام دادند و شاهد اتفاقاتی بودیم که امروز اثرات آن در جامعه دیده می‌شود.

وی اعلام کرد: خوداتکایی و تدوین قانون اساسی از مهم‌ترین مواردی است که امام راحل همواره بر آن تأکید می‌فرمودند و امروز جوانان ایرانی با همین روحیه ایستادگی روی پای خود، به موفقیت‌های ارزنده‌ای دست یافته‌اند.

امام جمعه سمنان اضافه کرد: اصل عدالت نیز در مکتب فکری امام راحل نمود بیرونی بسیاری دارد و ایشان همواره مسؤولان را از خوی اشرافی‌گری بر حذر داشته و تأکید فرموده‌اند که مدیران باید مردمی بمانند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/س


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا