سمنان

امام جمعه سمنان: مردم همواره بر صیانت از «جمهوری اسلامی» تأکید کرده‌اند

امام جمعه سمنان: مردم همواره بر صیانت از «جمهوری اسلامی» تأکید کرده‌اند

به گزارش یولن از سمنان، حجت‌الاسلام‌ مرتضی مطیعی امام جمعه سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به روز ۱۲ فروردین و رأی تاریخی ملت ایران به استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: «جمهوری اسلامی» همواره مورد تأکید امام راحل قرار داشت و ایشان از همان ابتدا بر لزوم توجه به آرای مردمی اصرار داشتند و ملت ایران با دستان خود، نوع نظامشان را تعیین کردند.

وی گفت: جمهوریت و اسلامیت در کنار یکدیگر شاکله نظام اسلامی ما را تشکیل می‌دهد در طول سالیان گذشته همواره شاهد بوده‌ایم که مردم ایران، سرنوشت خود را با دستان خودشان رقم زده‌اند.

امام جمعه سمنان بیان کرد: نمود واقعی مردم‌سالاری دینی را در ایران می‌توان دید که مردم در تمام مراحل حضور و حق انتخاب دارند و بر اساس اصول و موازینی که پیش‌بینی‌شده، نقش خود را در اداره کشور ایفا می‌کنند.

مطیعی اضافه کرد: جدای از همه این‌ها، مردم ایران اسلامی همواره با شرکت در راهپیمایی‌های مختلف در طول سال، مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا به‌ویژه در تشییع ده‌ها میلیونی و باشکوه پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی با جمهوری اسلامی تجدید میثاق می‌کنند و ارادت و علاقه خود را به نظام اسلامی نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز تردیدی وجود ندارد که حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران از واجبات اساسی است و مردم ما نیز همواره نشان داده‌اند که از انقلاب و نظامشان صیانت خواهند کرد.

امام جمعه سمنان تصریح کرد: جمهوری اسلامی در کلام شیوای رهبر معظم انقلاب اسلام به‌عنوان امانتی تاریخی یادشده که از انبیای الهی به ما رسیده است و امروز همگی باید پاسدار و حافظ این نظام مقدس باشیم.

مطیعی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران، نظامی الهی و محل امید همه مسلمانان بوده و امروز جهان به ما می‌نگرد که چگونه از این گوهر گران‌بها حفاظت می‌کنیم.

وی بیان کرد: شیوه حکومتی که امام راحل بنیان نهاد، یک نمونه متعالی در سراسر عالم است؛ به‌ویژه در شرایطی که نظام‌های مختلف در جهان سیطره انداخته بود و می‌خواست خود را به ملت‌ها تحمیل کند اما در ایران ما، مردم با نظر و رأی خود، نوع نظامشان را برگزیدند و همواره از آن نگاهبانی کرده‌اند.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/س


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا