البرز

امام جمعه فردیس: چگونه بیش از ۳ میلیون کیلو مرغ گم شد؟/ راز دزدی از مرغ‌های دولتی در البرز را برملا کنید!

امام جمعه فردیس: چگونه بیش از ۳ میلیون کیلو مرغ گم شد؟/ راز دزدی از مرغ‌های دولتی در البرز را برملا کنید!

به گزارش یولن از فردیس، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه فردیس، در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرستان، با تاکید بر لزوم عمل به فریضه الهی امر به معروف، اظهار کرد: انتقاد سازنده و‌ منصفانه نسبت به عملکرد مسؤولین بخشی از امر به معروف و نهی از منکر و تواصی به حق است. عیب پوشی برای زندگی خصوصی و شخصی افراد است نه حوزه عمومی و حکمرانی آنها.‌ اعتراض به خیانت‌ها و خباثت‌ها و ولنگاری‌ها یک وظیفه عمومی ناشی از غیرت دینی است.

وی با بیان اینکه بی‌تفاوت بودن نسبت به عملکردها خلاف تقوا است، افزود: در جشنواره فجر انقلاب، سالیان متمادی است که به اسلام و انقلاب دهن کجی می کنند و مسؤولین امر سکوت می‌کنند. ازدواج سفید یعنی بدون تعهد و بدون ضوابط شرعی و طفل حاصل از آن را مباح دانستن، ترویج اباحه گری است. عذر خواهی بابت حجاب داشتن و پوشیدن مو در واقع انکار ارزش‌های دینی است. مسؤولین وزارت ارشاد کجا هستند؟! چه موضعی گرفتند؟! چرا یکی توی دهن این افراد وقیح نزد؟ چرا به جای اخراج این افراد بی‌هویت، به اینها تریبون می‌دهید؟

مقصرین تخلفات گسترده حوزه نهاده دامی و تولیدات مرغ را معرفی کنید

خطیب جمعه فردیس با اشاره به اینکه نظارت جدی در حوزه اقتصاد و فرهنگ وجود ندارد، گفت: به گفته مسؤولان، ۴ هزار مرغداری در استان البرز نهاده را با ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته‌اند؛ اما چرا یک مرغ هم تولید نکرده‌اند؟ چرا آنها را در ملأ عام به مردم معرفی و مجازات نمی‌کنید؟

در بازه زمانی دوماه پنج هزار تن مرغ از یکی از استان‌های معین به البرز وارد شد که متولیان امر می‌گویند که هزار و ۸۰۰ تن مرغ گرفتیم و توزیع کردیم؛ یعنی ۳ هزار و ۲۰۰ تن، معادل ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار کیلو مرغ گم شده است. 

وی پیروی از سیره امیرالمومنین در خصوص کارگزاران فاسد را ضروری دانست و با اشاره به اینکه عده ای مثل زالو به جان مردم افتاده‌اند و در حال خوردن خون مردم هستند، تاکید کرد: این افراد باید شناسایی و مجازات شوند. یکی از مهم ترین فلسفه های مجازات، بازدارندگی است؛ اما متاسفانه جرم با مجازات تناسب ندارد و بازدارنده نیست. یک راه مهم برای بازدارندگی مجازات، سرعت اقدام و قاطعیت شدید در مجازات اختلاس، خیانت و چپاول بیت المال است.

جهاد تبیین

حسینی در بخش دیگری از سخنانش جهاد تبیین را یک وظیفه شرعی، انقلابی، قطعی و فوری عنوان و اظهار کرد: تبیین در برابر تحریف و کتمان است. دشمنان به خاطر دشمنی و دوستان به خاطر کوتاهی همت یا دنیا طلبی، ارزش‌های انقلاب و دستاوردهای مهم نظام اسلامی را کتمان می‌کنند و در موارد فراوانی برعکس روایت می‌کنند. در واقع حقایق را تحریف می‌کنند.‌ 

وی خاطر نشان کرد: اگر ما ارزش‌های انقلاب و دستاوردهای های نظام مثل دفاع مقدس، استکبار ستیزی، تحکیم جبهه مقاومت و آرمان‌های والای انقلابی را مستند و مستدل بیان نکنیم، دشمنان با جنگ رسانه ای افکار عمومی ملت را بمباران و تخریب می‌کند و نتیجه آن سرخوردگی، یاس و بی‌اعتمادی است. حضرت زینب(س) نمونه اعلای جهاد تبیین است و اگر آن سخنرانی‌ها و خطبه‌های آتشین و کوبنده در کوچه و بازارهای کوفه و شام نبود، نهضت امام حسین(ع) توسط بنی امیه تحریف و عقیم می‌‌شد.

تداوم انقلاب با حضور نخبگان مومن و متعهد 

امام جمعه شهرستان فردیس در ادامه با بیان اینکه تداوم انقلاب ما با تلاش همگانی به ویژه نخبگان برای پیشرفت واقعی و همه جانبه مادی و معنوی کشور میسر خواهد بود؛ گفت: اما این کار بزرگ با نیروهای واداده، غرب زده و غربگرا ممکن نخواهد بود، با کسانی که دل در گرو دشمن دارند و در برابر غرب تسلیم هستند و مرفهین بی درد نمی‌توان آرمان های انقلاب را تداوم بخشید. 

وی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی فرزند آوری جهت تربیت نسل و نیروی مولد برای خدمت به کشور، مقابله با لجن پراکنی مستکبرین و ضد انقلاب علیه نهادهای انقلاب اسلامی مثل سپاه پاسداران، تلاش شبانه روزی مردم و مسؤولان برای مقابله با دشمنی‌های اقتصادی را لازم و ضروری دانست.

حجت الاسلام حسینی در خصوص مذاکرات هسته ای با بیان اینکه دولت آیت الله رییسی در تلاش جدی برای رفع تحریم هاست؛ گفت: موضع ایران مذاکره برای رفع تحریم ها و ضمانت اجرای آن است؛ ضمن اینکه ما در خصوص مسائل ناموسی ملت ایران یعنی عوامل اقتدار و امنیت با کسی مذاکره نمی کنیم. اما آمریکا موضوع مذاکره را به مسائل هسته ای معطوف کرده نه رفع تحریم ها.‌ هیچ ضمانتی هم نمی دهد که دولت بعدی آمریکا از این تعهدات خارج نشود و یا حتی دولت فعلی تا آخر به تعهدات پایبند بماند.

وی با مقایسه عملکرد دولت قبلی و فعلی ایران در موضوع هسته ای، بیان کرد: دولت سابق همه چیز را به مذاکره با آمریکا گره زده بود و خود را نیازمند مذاکرات هسته ای نشان میداد که بعد از ۸ سال با دست خالی و تقریباً هیچ، خسارت به بار آورد. اما دولت جدید، آمریکا و اروپا را مستاصل کرده و حالا آمریکا به دنبال مذاکره است و به چین، روسیه ،کشورهای خلیج پیام فرستاده است تا پا درمیانی کنند. اما شرط ایران برای آمریکا، عمل به تعهدات برجامی است تا اجازه ورود آمریکا به گروه ۴+۱ داده شود و با ایران مذاکره کند.

انتهای پیام/ج


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا