البرز

امام جمعه کرج: مصلی کرج خانه گرم بی‌پناهان می‌شود

امام جمعه کرج: مصلی کرج خانه گرم بی‌پناهان می‌شود

به گزارش یولن از کرج، آیت‌الله حسینی همدانی، امام جمعه کرج، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه هشتم بهمن‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج با اشاره به چهاردهم بهمن‌ماه مصادف با اول ماه رجب و سال گشت ولادت پر خیر و سرور امام باقر علیه‌السلام در سال ۵۷ قمری در مدینه منوره، گفت: امام باقر علیه‌السلام در فضایل انسانى و علم و مقامات معنوی، بر همه برادرانش برترى داشت و بعد از امام سجاد علیه‌السلام به مقام امامت رسید.

امام باقر علیه‌السلام بهترین الگو برای نسل جوان دانش‌پژوه باشد

وی با تأکید بر اینکه در بیانیه «گام دوم» حضرت آقا به علم و تولید علم و پژوهش و امثال این‌ها تذکر داده‌اند که سیره عملی امام باقر علیه‌السلام می‌تواند بهترین الگوی برای نسل جوان دانش‌پژوه در این زمینه باشد، اظهار داشت: در بیانیه «گام دوم» به جنبه‌های تربیت دینی و معنویات هم توجه شده تا عالمی آخرت‌گرا، کمال طلب و متوجه به حیات معنوی تربیت شود که در سیره علمی امام باقر علیه‌السلام به این مهم هم توجه شده است.

امام باقر علیه‌السلام در عزتمندی جامعه مسلمین از هیچ کمکی دریغ نداشت

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه امام باقر علیه‌السلام در آموزش و همچنین عزتمندی جامعه مسلمین از هیچ کمکی دریغ نداشت، گفت: امام باقر علیه‌السلام بااینکه مواجه با حکومت طواغیت بود و در آن جامعه زندگی می‌کرد، اما چون امام است و هدایت جامعه، هدایت فکری و معنوی و ابعاد مختلف در اختیار اوست در این زمینه کوتاهی نداشت، و در هرلحظه که احتیاج بود، وارد عمل می‌شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه در تاریخ هست که در زمان خلافت طاغوتی عبدالملک بن مروان بحران پول رایج در کشورهای اسلامی به وجود آمد، گفت: چون سکه‌هایی که در اختیار مسلمین بود توسط روم ضرب می‌شد و روی سکه‌ها هم علائم و نشان‌های فرهنگ رومی حک‌شده بود و عبدالملک قصد تغییر داشت اما با مشکلاتی مواجه بود که وقتی با درباریان به شور گذاشت به نتیجه نرسیدند و مشکلات بالا رفت. ناچار و علیرغم میل باطنی‌اش مجبور شد برای حل مسئله دست به دامن امام باقر علیه‌السلام شود.

وی در ادامه افزود: امام علیه‌السلام هم روش ضرب سکه متناسب بافرهنگ اسلامی و هم نحوه عرضه و رواج آن در بازار را آموزش داد تا تنشی با رومیان هم به وجود نیاید. چون تهدید کرده بودند اگر خودتان سکه بزنید ما روی سکه‌ها دشنام به پیامبر را حک می‌کنیم. امام با یک حرکت حساب‌شده خدمت بزرگی به بازار جهان اسلام در آن زمان انجام داد و سکه رایج را از سلطه امپراتوری روم خارج کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه با تأکید بر اینکه این می‌تواند الگویی باشد تا جهان اسلام را از سلطه پولی مستکبرین بخصوص دلار آمریکا نجات دهد، گفت: متأسفانه این نور جهان‌افروز را خاموش کرده‌ایم و در تاریکی دنبال نور شمعی می‌گردیم که شاید راه را پیدا کنیم، به نتیجه نمی‌رسیم.

شب لیله الرغائب / فرصت ماه رجب را از دست ندهید

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به شب لیله الرغائب، اذعان داشت: آنچه در روایتش آمده با اغماض در سند این است که آن شبی که فضیلت دارد زمانی است که اول ماه پنج‌شنبه باشد نه هر شب جمعه اول ماه رجب لذا امسال با این روایت تطبیق دارد؛ کسانی که قصد عمل دارند باید پنج‌شنبه را روزه‌بگیرند و نمازی هم که گفته‌شده بعد از نماز عشاء خوانده شود و لازم نیست بین مغرب و عشا باشد. البته اگر بین مغرب و عشا هم بخوانند اشکالی ندارد ولی بهتر است بعد از عشا بخوانند. البته کسی نماز را هم نخواست بخواند، روزه روز پنج‌شنبه را بگیرد که فضیلت دارد.

وی با تأکید بر اینکه ماه رجب هم که شروع می‌شود دوستان از دست ندهید، عنوان کرد: مقید باشید که در فصل بندگی واقع می‌شویم. فصل بندگی هم سه ماه دارد که ماه رجب است و شعبان و رمضان تا به قله و اوج این بندگی که شب‌های قدر است ان‌شاءالله زنده باشیم برسیم و بهره ببریم. ان‌شاءالله این ماه را با حضور و با دقت و با توجه وارد شویم.

دستاوردهای انقلاب اسلامی را بدون اغراق و زیاده‌گوئی به مردم و به‌ویژه نسل جوان برسانید

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه دوازدهم بهمن سال گشت ورود امام به ایران و آغاز دهه فجر است، گفت: الحمدالله همه شما در متن جریان انقلاب بوده و هستید و اینکه انقلاب اسلامى در طول این ۴۳ سال فراز و نشیب‏هاى بسیار و همچنین تهدیدها و فرصت‏هاى زیادى را به خود دیده است؛ اما چون این حرکت، الهى و با نیت خالص شروع شد و برای تحقق آن خون‌های پاکی بر زمین ریخته شد از همه آن پیچ‌های خطرناک به فضل الهی عبور کرده و این توانمندى را پیداکرده تا بتواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: البته تهدیداتی در پیش رو قطعاً وجود دارد که یکى از بهترین راهکارها برای خنثى‏سازى مخاطرات و تهدیدات، استفاده مناسب از فرصت‌هاست و یکى از بهترین فرصت‏ها جهت زنده نگه‌داشتن و انتقال مفاهیم بلند نهضت اسلامى، تکریم و بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر است که اگر برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد این ظرفیت را دارد که حرکت به سمت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی را سرعت بیشتری ببخشد. لذا هدف برگزارکنندگان جشن‌های این دهه غیر از شادی و نشاط که باید حتماً شادی و نشاط هم باشد باید این باشد که بتوانند در قالب‌های مختلف بخصوص فرهنگی و هنری دستاوردهای انقلاب اسلامی را بدون اغراق و زیاده‌گوئی به مردم و به‌ویژه نسل جوان برسانند.

همه به‌اندازه خودشان باید جلوی تحریف واقعیات را بگیرند / جشن‌ها باید مردمی و باسلیقه خودشان برگزار شود

وی بابیان اینکه امروز به‌شدت زیر بمباران شبهات و تحریفات و شایعه‌پراکنی و دروغ‌سازی‌ها هستیم و راهکار همان است که حضرت آقا مدتی است روی آن تأکید دارند یعنی «جهاد تبیین» است، گفت: همه به‌اندازه خودشان باید جلوی تحریف واقعیات را بگیرند. در این جشن‌ها باید یاد و خاطره کسانی که حبس و زندان و شکنجه و تبعید شدند و بخصوص شهدای انقلاب و ایثاری که خانواده‌های آنان و فعالان آن دوره کردند را زنده نگهداشت و با آرمان‌های انقلاب تجدید پیمان کرد و عهد دوباره بست. برگزاری جشن‌ها باید مردمی و باسلیقه خودشان برگزار شود و تا می‌شود باید نوجوانان و جوانان حضور پررنگ‌تر و فعال‌تری داشته باشند.

نباید به دشمنان انقلاب فرصت بروز کینه‌هایشان را داد / گمان می‌کنند باور و اعتقاد مردم را می‌توانند با چند لحظه و صحنه خدشه‌دار کنند

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه نباید به دشمنان انقلاب فرصت بروز کینه‌هایشان را داد که اگر کوچک‌ترین فرصت و روزنه‌ای ببینند برعلیه اسلام و انقلاب اقدام می‌کنند، یادآور شد: خودتان شاهد حرکت‌های مذبوحانه آنان هستید. یک روزنه پیدا کنند و یک فرصت چندثانیه‌ای پیدا کنند سریع زهر خودشان را می‌ریزند. گمان می‌کنند باور و اعتقاد مردم را می‌توانند با چند لحظه و صحنه خدشه‌دار بکنند که هرگز این‌طور نیست.

باید مواظب بود و دست نفوذی‌ها را قطع کرد

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه باور مردم تغییر نمی‌کند اما دچار خدشه می‌شود؛ و آن‌وقتی است که ببینند آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی فراموش و شعارهای اولیه انقلاب نادیده گرفته می‌شود، گفت: عده‌ای با عملکرد غلطشان به‌جای اینکه امیدآفرینی کنند مردم را مأیوس می‌کنند. باید مواظب بود و دست نفوذی‌ها را که قبلاً رهبر معظم انقلاب خطر آن‌ها را تذکر داده بودند را قطع کرد.

وی بابیان اینکه گاهی نفوذی کاری می‌کند که آنچه مطلوب اوست را افراد موجه و مورد اعتماد بگویند، گفت: اگر به سخنان رهبری توجه نکنیم و با بیانات صریح ایشان در موارد خاص سلیقه‌ای رفتار کنیم، یا احترام لازم نسبت به جایگاه تعریف‌شده ولی جامعه را نداشته باشیم و خود ما قبل از دشمن، با بی‌توجهی به حرف و دستور ولی بی‌احترامی کرده باشیم، یعنی به دشمن فرصت داده‌ایم که اقدام کند و او را گستاخ کرده‌ایم که به ارزش‌ها بی‌احترامی کند.

باید طبق شاخصه‌ها و الگوها عمل کنیم

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه عده‌ای توجه ندارند که سرشاخه نشسته‌اند و بن می‌برند و متأسفانه صداهایی هم که می‌توانند بلند باشند و با فریادشان روشنگری کنند و جلوی انحراف و تحریف را بگیرند با حرف‌های ظاهر شیرینی که باطنی از حنظل دارد جلوگیری می‌کنند، گفت: باید طبق شاخصه‌ها و الگوها عمل کنیم و الا برای ما هرروز مسئله‌ای درست می‌کنند و سر ما را گرم می‌کنند.

سبک زندگی اسلامی را جدی بگیرید

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه سبک زندگی اسلامی را جدی بگیرید و جدی بگیریم که گفته رهبر فرزانه ماست، تأکید کرد: سبک زندگی اسلامی را ترویج و تبلیغ کنیم و خودمان عامل باشیم. من یک عبارت از سیدنا القائد می‌خوانم توجه کنید حضرت آقا چه فرمودند: «مردم ما باید چشم و گوش خود را باز کنند برگشت به سمت فرهنگ فاسد و منحط غربی در جامعه انقلابی و اسلامی ما محال و ممنوع است. ملت و مسئولان انقلاب ما ممکن نیست اجازه دهند تا مجدداً رفتار و زندگی مردم به سمتی رود که فرهنگ فاسد غرب تزریق کرده بود؛ و آن را به‌زور به این ملت تحمیل نموده بود.» این را به‌صورت کلی گفتم و نمی‌خواهم مصداقی برای آن بیان کنم.

وی در ادامه افزود: گاهی بعضی‌ها به بعضی مسائل اعتراض می‌کنند که ظاهر این اعتراض خوب است اما نمی‌دانند مفسده‌ای را همان کار از بین برده است. باید خیلی زیرک و با توجه بود. البته در جریانات اجتماعی که گوشه‌ای از آن به مسائل بین‌المللی گره می‌خورد باید با زیرکی بیشتر عمل کنیم که دولت محترم در این زمینه توجه لازم را دارد.

موضع ایران در مذاکرات تغییری نکرده است

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به مذاکرات و اظهارت پیرامونی آن، گفت: موضع ایران دراین‌باره تا آنجا که بنده می‌دانم تغییری نکرده از اول شرط این بود که تحریم‌ها برداشته شود بعد مذاکره شود و تا امروز هم همین بوده و تغییری نشده؛ اما طرف مقابل دست‌وپا می‌زند که مسیر را تغییر دهد.

وی بابیان اینکه فکر می‌کنند بازهم تحریم‌ها نقشی دارند، گفت: آمریکا و اروپا اگر تا حالا نفهمیده باشند که تحریم‌ها مردم ما را مقاوم‌تر کرده که خیلی کودن و خنگ هستند. شما هرچه که می‌توانستید بر سر ملت ما آوردید و تا جایی که ممکن بود تحریم کردید و دیگر چیزی نمانده اما مردم ما تمام سختی‌هایی که از ناحیه تحریم‌ها به آن‌ها رسیده را با زحمت و سختی و مشکلاتی که برای تک‌تک خانواده‌ها به وجود آمد تحمل کردند و تسلیم نشدند و هرروز مقاوم‌تر و مصمم‌تر شدند و نشانه این صلابت و عزت و عظمت را به‌زودی در روز ۲۲ بهمن با حضور چشمگیر مردم خواهید دید.

امام‌جمعه کرج در ادامه خاطرنشان ساخت: آنچه که به آمریکا و اروپا توصیه می‌کنیم که قبلاً هم گفتیم این است که نباید فرصت را از دست بدهید؛ وقت‌کشی به ضرر خودتان خواهد بود باید زودتر تصمیم خود را بگیرید. راهبردهای ایران مشخص است و مکرر اعلام کرده است و هیچ ابهامی ندارد. برگردید به همین راهبرد و زودتر کار را پیش ببرید.

سکوت سازمان ملل در مقابل نسل‌کشی و تخریب زیرساخت‌های یمن

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه جمعه گذشته دشمن خون‌ریز پلید، تعلیم دیدگان شیطان و رژیم صهیونیستی و ایادی استکبار، دولت سعودی و امارات مردم مظلوم یمن را در مناطق مختلف، آماج سلاح‌های خود قراردادند و تعداد زیادی از مردم بی‌گناه را وحشیانه به خاک و خون کشیدند، گفت: در یک منطقه طبق آماری که دادند بیش از نود نفر به شهادت رسیدند و سازمان‌های بین‌المللی هم مثل همیشه خاموش‌اند. سازمان ملل! از چه می‌ترسی که صدایت در مقابل این نسل‌کشی و تخریب زیرساخت‌های یک کشور درنمی‌آید؟

وی در ادامه بابیان اینکه انگلیس و مصر هم خیال نکنند که جامعه جهانی آن‌ها را نمی‌بینند که در کجای قصه ایستاده‌اند، گفت: آمار تلفات و خسارات بسیار سنگین است؛ فرصت بیان نیست. فقط در این ۲۴۰۰ روز که یمن درگیر این بلیه است و از این جنگ می‌گذرد ۱۷ هزار و ۲۰۰ نفر غیرنظامی کشته که بیشتر آنان کودک و زن هستند و ۲۶ هزار ۹۳۱ نفر زخمی و مجروح شده‌اند؛ و آمار دیگر از زیرساخت‌ها، سدها، فرودگاه‌ها، مزارع، مساجد ثبت‌شده است که کلاً شخم زده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه تصریح کرد: به فضل پروردگار مردم مقاوم و باایمان یمن که پای آرمان‌های الهی خود جوانمردانه ایستاده‌اند به‌زودی مزد پایمردی خود را خواهند گرفت و دشمنان منکوب و مفتضح خواهند شد کما اینکه تا امروز این‌گونه بوده و نصرت الهی نصیب انصار الله خواهد شد. اسرائیل هم باید بداند وقتش که برسد گنبد آهنینش تحمل موشک‌های یمن را نخواهد داشت.

مردم آماده بودند که انزجار و نفرت خودشان را در قالب راهپیمایی عرضه کنند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: بنا بود که بعد از نماز راهپیمایی صورت بگیرد به سمت امامزاده حسن علیه‌السلام و در سراسر کشور هم بنا بود این راهپیمایی صورت بگیرد؛ اما ظاهراً از مرکز شورای هماهنگی گفتند که همین‌که مردم در حال خارج شدن از نماز هستند و در حال بیرون رفتن از مسجد هستند در همان حال شعار علیه دشمنان دین و قرآن و اهل‌بیت بخصوص آمریکا و اسرائیل و آل سعود ان‌شاءالله بدهند و راهپیمایی را تخفیف دادند؛ و الا مردم آماده بودند که انزجار و نفرت خودشان را در قالب راهپیمایی عرضه کنند.

وی در خاتمه با اشاره به نکته استانی تصریح کرد: با توجه به فصل سرما و گرفتاری‌هایی که سرما در بین مردم در جامعه ایجاد می‌کند که بعضی از افراد توان ندارند و گرمخانه‌هایی هم که در سطح شهر وجود دارد شاید کفاف ندهد، آن قسمتی که در مصلی برای کرونا در نظر گرفته‌شده بود و الآن قسمت بانوان هست برای نماز، در روزهای دیگر از دوستان مصلی و کسانی که در مصلی مشغول کار هستند تقاضا می‌کنیم که ان‌شاءالله آنجا را فراهم کنند و به‌صورت گرمخانه درآورند. در طول شبانه‌روز آن مقداری که مقدور هست را فراهم کنند و آخر هفته هم که نماز است در اختیار نماز باشد تا فصل سرما تمام شود.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا