آذربایجان شرقی

امروز شاهد تحول کمی و کیفی تولید علم در حوزه‌ها هستیم

به گزارش یولن از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در مجمع نخگبان وفرهیختگان حوزوی استان آذربایجان شرقی در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اظهار کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و عنایت خاصی که مقام معظم رهبری نسبت به مقوله تولید علم در عرصه های مختلف حوزوی و دانشگاهی دارند، شاهد رشد کمّی رشته‌های علمی در حوزه‌های علمیه و تحوّل کیفی رشته‌های تخصصی در عرصه‌های مختلف علوم انسانی، علوم تجربی و علوم فنی در دانشگاه‌های، نوید بخش آینده‌ای درخشان برای جامعه علمی ایران اسلامی است.

وی به چاپ مقالات حوزویان در رشته های مخلتف حوزوی اشاره کرد و افزود: چاپ مقالات علمی در معتبرترین مجلات علمی دنیا از مسائلی است که عقل هر انسان منصفی را برای تقدیر و تعظیم ترغیب می‌کند و آنچه بیش از هر چیزی برای ما دلگرم کننده و امیدبخش است، توجه خاص به علوم ویژه و میان‌ رشته ای در مجامع علمی حوزوی و دانشگاهی است که قطعا توجه به علوم میان رشته ای و دانش‌های ویژه باعث تقریب هرچه بیشتر و بهتر اصحاب فکر و اندیشه در حوزه و دانشگاه خواهد شد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با دو بال قدرتمند حوزه و دانشگاه می‌تواند زمینه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی را فراهم کند.

وی با اشاره به تاریخ کهن آذربایجان خاطرنشان کرد: منطقه آذربایجان به شهادت تاریخ، خاک پراستعدادی در تربیت طلایه‌داران اندیشه، اخلاق و هنر به پهنای تاریخ دیرینه خود دارد. بدون تردید فضای منطقه برای حضور و ظهور علمی نخبگانی که زبان و نیاز نسل جدید جامعه را به خوبی درک می‌کنند و می‌فهمند و متناسب با ذائقه و اولویت‌های فرهنگی جوان جامعه برای این عرصه آماده و کاملا مساعد است.

امام جمعه تبریز تأکید کرد: بنده شخصاً به عنوان خادم جامعه علمی و نخبگانی با تمام ظرفیت و با کمال انتظار در همراهی و همکاری از هیچ خدمت و تلاشی دریغ نمی‌کنم و در حدی که مقدور است در خصوص امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، همچنین مشارکت سایر نهادهای علمی و فرهنگی استان از این فرصت خدمت و فعالیت در راستای تقویت بنیه جامعه نخبگانی در آذربایجان استفاده خواهیم کرد.

نماینده‌ولی فقیه دراستان آذربایجان شرقی گفت: این حرکت مجمع نخبگان را به فال نیک می‌گیریم و در صورت حمایت شورای عالی حوزه‌های علمیه و مرکز مدیریت حوزه، همچنین حمایت‌های معنوی نهادهای فرهنگی، آینده امیدوارکننده‌ای را پیش رو داریم. این حرکت، حرکت بسیار ارزشمندی است که امروز رسمیت آن اعلام شد. از مسئولین مرتبط استدعا داریم با حمایت‌های معنوی خود نسبت به تقویت و اثرگذاری این حرکت علمی و انقلابی در حوزه، عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/۶۰۰۳۵/ر


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا