سلامت

امضای تفاهم‌نامه بین دانشگاه شهیدبهشتی و سازمان غذا ودارو برای تحقیقات در زمینه عسل‌های دارویی

امضای تفاهم‌نامه بین دانشگاه شهیدبهشتی و سازمان غذا ودارو برای تحقیقات در زمینه عسل‌های دارویی

به گزارش گروه علم و آموزش یولن از دانشگاه شهید بهشتی، این تفاهم نامه با حضور یکی از مدیران سازمان غذا و دارو و داریوش مینایی رییس دانشکده علوم و فناوری زیستی این دانشگاه امضا شد.

دکتر مجید طالبی مسوول آزمایشگاه بیوشیمی دانشکده علوم و فناوری زیستی دانشگاه شهید بهشتی درمورد این تفاهم نامه توضیح داد: با توجه به اینکه عسل دارای کاربردهای صنعتی و پزشکی بسیار زیادی هست و اخیرا صنایع داروسازی سعی دارند دارو را بر پایه عسل طبیعی تهیه کنند و همچنین به دلیل تقلب های گسترده در تولید آن می توان با تحقیقات گسترده در این حوزه، خدمات زیادی به بیماران و مراکز درمانی کشور ارائه داد، از سوی دیگر می توان به مردم کمک کرد که عسل طبیعی و دارویی را بتوانند شناسایی و تهیه کنند.

وی افزود: یافتن عسل های طبیعی با خواص دارویی بالا در افزایش صادرات کشور و حضور در بازارهای دارویی و تجاری جهان نقش بسیار مهمی دارد.

مسوول آزمایشگاه بیوشیمی دانشکده علوم و فناوری زیستی دانشگاه شهید بهشتی یادآور شد: یکی از اقدامات مهم در نظر گرفته شده در این تفاهم‌نامه، همکاری و اجرای طرح‌های مشترک فناورانه و تولید محصولات بر پایه عسل دارویی و همچنین آگاه سازی عموم مردم در مورد ویژگی های یک عسل طبیعی  با خواص درمانی زیاد است.

به گفته طالبی برای امضای این تفاهم‌نامه از خرداد امسال جلسات مشترکی با سازمان غذا و دارو برگزار شد. 

مسوول آزمایشگاه بیوشیمی دانشکده علوم و فناوری های زیستی دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: پیش از امضای این تفاهم‌نامه، حدود سه سال در این دانشکده روی عسل های تولید شده توسط زنبورداران سراسر کشور، تحقیقات وسیع انجام شده است.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا