بین الملل

امضای ۱۱ سند همکاری رهاورد سفر «تاکایف» به روسیه

امضای ۱۱ سند همکاری رهاورد سفر «تاکایف» به روسیه

به گزارش خبرنگار یولن در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان که در چارچوب یک سفر کاری به روسیه سفر کرده با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار  مسائل مربوط به آموزش مورد توجه ویژه روسای جمهور قزاقستان و فدراسیون روسیه قرار گرفت و با توجه به تقاضا جهت آموزش پرسنل مهندسی با مهارت بالا بین دو طرف توافقاتی در خصوص گسترش شبکه نمایندگی های دانشگاه های روسیه در قزاقستان و آموزش متخصصان قزاق در چارچوب برنامه «بالاشک» در روسیه صورت گرفت.

در  پایان مذاکرات تعدادی از اسناد در زمینه آموزش، حمل و نقل ریلی، دیجیتالی سازی، اکتشاف فضایی و آموزش متخصصان در زمینه انرژی هسته‌ای به امضا رسید.

طرفین در طی این مذاکرات چشم انداز توسعه یک مشارکت استراتژیک چند وجهی بین دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

طی ملاقات تاکایف با «میخایل میشوستین» نخست وزیر قزاقستان مسائل مربوط به اجرای عملی توافقات به دست آمده در نتیجه مذاکرات سران دو کشور بررسی شدند.

رئیس جمهور قزاقستان با اشاره به تمایل دولت جدید این کشور برای حفظ روابط خوب، فعال و نزدیک با مسکو گفت: قصد دارد تماس ها بین نمایندگان روسیه با دولت جدید این کشور را تشویق کند.

وی همچنین گفت: بین دو کشور پروژه های مشترک جدی دارای ماهیت استراتژیک وجود دارند که متمرکز بر گسترش همکاری های تولیدی، ایجاد اشتغال جدید، تقویت ظرفیت صنعتی و فناوری دو کشور می باشند.

به گفته تاکایف، علاوه بر این، قزاقستان در نظر دارد در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا همکاری نزدیک داشته باشد.

 میشوستین به نوبه خود با بیان این که سفر تاکایف به روسیه برای توسعه دوستی و همکاری بین دو کشور از اهمیت ویژه برخوردار است، اطمینان داد که مسکو برای اجرای توافقات به دست آمده در سطح عالی بین دو کشور تمام اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

بعد از دیدار با میشوستین، رئیس جمهور قزاقستان به تاتارستان سفر و در فرودگاه بین المللی شهر «قازان» مورد استقبال «رستم مینیخانف» رئیس جمهور این جمهوری قرار گرفت.

تاکایف در چارچوب این سفر کاری قرار است از اماکن دیدنی شهر قازان بازدید، با رئیس جمهور تاتارستان ملاقات و همچنین با فعالیت بزرگترین شرکت های این جمهوری، از جمله «کاماز» و «تانیکو» دیدن می‌کند.

امضای 11 سند همکاری رهاورد سفر «تاکایف» به روسیه

امضای 11 سند همکاری رهاورد سفر «تاکایف» به روسیه

امضای 11 سند همکاری رهاورد سفر «تاکایف» به روسیه

امضای 11 سند همکاری رهاورد سفر «تاکایف» به روسیه

امضای 11 سند همکاری رهاورد سفر «تاکایف» به روسیه

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا