کرمان

امور تربیتی در تقویت روحیه دینی دانش‌آموزان نقش ایفا کند

امور تربیتی در تقویت روحیه دینی دانش‌آموزان نقش ایفا کند

به گزارش یولن از عنبرآباد، حجت‌الاسلام حمید بامری امام جمعه شهرستان عنبرآباد امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن تبریک ماه شعبان‌المعظم و اعیاد آن اظهار کرد: ماه شعبان ماه دعا، مناجات با خدا، ماه تهذیب و آمادگی برای ورود به ماه میهمانی خداوند است، که باید این قدر این ماه را بدانیم.

 بامری با اشاره‌ به حمله روسیه به اوکراین گفت: این حمله موجب شد تا در داخل ایران صف‌بندی‌هایی ایجاد شود و در این‌ میان رسانه‌های معاند با طراحی شبهه‌ها سعی می‌کنند با ایجاد شکاف داخلی، موضع جمهوری اسلامی ایران که روشن و واضح است را سیاه جلوه دهند.

وی گفت: کشور ایران مخالف جنگ بوده و هست، تمامیت ارضی همه کشورها را به رسمیت می‌شناسد و به آن احترام می‌گذارد و این در موضع‌گیری روشن رهبر حکیم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه کشور ما طرف‌دار جنگ نیست، مشهود است.

وی گفت: طبق سخنان اخیر رهبر انقلاب اولاً ریشه بحران اوکراین را باید در سیاست‌ها و اقدامات رژیم بحران‌ساز و بحران زیست آمریکا جستجو کرد، ثانیاً ما خواهان توقف جنگیم که در ادبیات سیاسی به این‌ نوع موضع‌گیری‌ها، بی‌طرفی فعال می‌گویند.

بامری ابراز داشت: کسانی که امروز به‌دنبال محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین هستند و در مورد حملات آمریکا به کشورهای مختلف هیچ واکنشی از خودشان نشان ندادند این قابل تامل است؛ بنابراین هدف این جریان جریان غرب‌گرا و جریان منتقد مغرض در مسئله حمله روسیه به اوکراین مسأله جنگ یا تجاوز نیست بلکه این‌ها دنباله سیاست‌های غرب در منطقه هستند.

 امام جمعه عنبرآباد با اشاره‌ به هفته امور تربیتی خاطرنشان کرد: یکی از نوآوری‌های انقلاب شکوه‌مند اسلامی، ثمره و تلاش‌های پیگیر یاران برجسته و ممتاز امام راحل و عظیم‌‌الشان همچون شهیدان والامقام رجایی و باهنر تشکیل و گسترش نهاد مقدس امور تربیتی در سطح مدارس کل کشور بود، لذا این نهاد تأثیرگذار باید همیشه در جهت تقویت روحیه دینی و پرورشی دانش‌آموزان بر محور تربیت و اخلاق اسلامی نقش ایفا کند.

وی با یادآوری هفته احسان و نیکوکاری ابراز داشت: هدف از نام‌گذاری این هفته، جذب کمک‌ها و هدایای مردم و رساندن به خانواده‌‌های محروم و نیازمندان است که پس از جمع‌آوری توزیع آن هم توسط عزیزان در کمیته امداد صورت می‌گیرد، در روز احسان و نیکوکاری که روز شکوه محبت است بیاییم در این روزها شادی خودمان را با نیازمندان، ایتام و فقراء جامعه تقسیم کنیم.

دلخوش بودن به پشتیبانی دولت‌های غربی، سراب است

حجت‌الاسلام منتظری امام جمعه شهرستان انار با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: پاسداران انقلاب اسلامی با شجاعت و شهامت راه حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) را در مبارزه با ظلم و ستم و روحیه ذلت ناپذیری تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه می‌دهند.

امام جمعه شهرستان انار عنوان کرد: بیش از ۸۱ درصد درگیری‌های سراسر دنیا توسط آمریکا انجام شده و در طول تاریخ از این طریق ارتزاق کرده و می‌کند.

وی افزود: جریان اوکراین نشان داد که پشتیبانی دولت‌های غربی سراب است و نمی‌شود به آنها اعتماد کرد.

حجت‌الاسلام منتظری تصریح کرد: اگرچه در مذاکرات هسته‌ای با مواضع قاطع جمهوری اسلامی ایران،  طرف غربی از  برخی زیاده‌خواهی‌های خود عقب‌نشینی کردند، ولی هرگز قابل اعتماد نیستند.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا