بین الملل

امیدواری ترکیه برای پیشرفت در مذاکرات وزرای خارجه اوکراین و روسیه

امیدواری ترکیه برای پیشرفت در مذاکرات وزرای خارجه اوکراین و روسیه

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، بعد از اظهارات مقام‌های وزارت خارجه و ریاست‌جمهوری ترکیه درباره بحران اوکراین، این‌بار وزارت انرژی این کشور نیز نسبت به یافتن راهکاری برای درگیری‌ها ابراز امیدواری کرد.

«آلپ‌ارسلان بیرق‌دار» معاون وزیر انرژی جمهوری ترکیه امروز (چهارشنبه) ابراز امیدواری کرد در مذاکراتی که قرار است بین دیپلمات‌های ارشد روسی و اوکراینی در آنتالیا برگزار شود، پیشرفت حاصل گردد.

بیرق‌دار در مصاحبه با شبکه «ریانووستی» گفت: «ترکیه امیدوار است در مذاکرات برنامه‌ریزی شده برای ۱۰ مارس بین سرگئی لاوروف و دمیترو کولِبا، وزرای خارجه روسیه و اوکراین در آنتالیا، طرفین بتوانند پیشرفت کنند».

بیرق‌دار که در حاشیه کنفرانس بین‌المللی انرژی در هیوستون با ریانووستی صحبت می‌کرد، اظهار داشت: «روز پنجشنبه لاوروف و کولبا در آنتالیا دیدار خواهند کرد. من نیز در آنجا خواهم بود. امیدوارم پیشرفت‌هایی در مذاکرات صلح آنها حاصل شود».

پیش از این، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه تایید کرده بود که دیدار لاوروف و کولبا در حاشیه نشست دیپلماتیک آنتالیا با حضور «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه برنامه‌ریزی شده است.

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز پیشتر ضمن استقبال از آتش‌بس در اوکراین برای خروج غیرنظامیان، گفته بود آنکارا به تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ ادامه می‌دهد (جزئیات بیشتر).

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. پوتین هدف این عملیات را «حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند»، عنوان کرد. به گفته وی، برای این منظور، برنامه‌ریزی شده که «خلع سلاح و غیرنظامی سازی اوکراین» انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول «جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان» در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

به نوشته ریانووستی، وزارت دفاع فدراسیون روسیه نیز گفته که نیروهای مسلح فقط به زیرساخت‌های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می‌کنند، هیچ بخشی از جمعیت غیرنظامی نیز تهدید نخواهد شد.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا