بین الملل

امیرعبداللهیان راهی امارات شد

امیرعبداللهیان راهی امارات شد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی یولن، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم درگذشت رئیس فقید امارات عربی متحده دقایقی قبل تهران را به مقصد ابوظبی ترک کرد.

امیرعبداللهیان راهی امارات شد

امروز سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی با خبرنگاران اعلام کرد که امیرعبداللهیان از طرف دولت ایران در این مراسم شرکت می‌کند.

امیرعبداللهیان پیش از این در پیامی به همتای اماراتی خود تسلیت گفته بود. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، «خلیفه بن زاید آل نهیان» رئیس امارات عربی متحده روز جمعه درگذشت. وزارت امور ریاستی امارات همچنین ۴۰ روز در این کشور عزای عمومی اعلام کرد و خبر داد در این مدت پرچم امارات به حالت نیمه‌ افراشته در خواهد آمد و سازمان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی این کشور به مدت ۳ روز تعطیل خواهد بود.

خلیفه بن زاید بزرگ‌ترین فرزند «زاید بن سلطان آل نهیان» مؤسس دولت امارات و ولی‌عهد او بود و پس از فوت پدرش حاکم ابوظبی شد و شورای عالی اتحاد امارات در تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۰۴ او را به عنوان رئیس امارات انتخاب کرد.او در سال ۱۹۴۸ در منطقه الشرقیه امارت ابوظبی به دنیا آمد و تحصیلات پایه خود را در شهر العین به پایان رساند، او دومین رئیس دولت امارات از زمان تأسیس این کشور در تاریخ ۲ دسامبر ۱۹۷۱ و شانزدهمین حاکم امارت ابوظبی است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا