سمنان

انتقاد امام جمعه سمنان از حواشی جشنواره فیلم فجر/ چرا پوشش‌های نامتعارف و آرایش‌های آنچنانی؟

انتقاد امام جمعه سمنان از حواشی جشنواره فیلم فجر/ چرا پوشش‌های نامتعارف و آرایش‌های آنچنانی؟

به گزارش یولن از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، امام جمعه سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان که در مسجد امام سمنان برگزار شد، با انتقاد از حواشی جشنواره فیلم فجر که این روزها سبب گلایه بسیاری شده است، اظهار کرد: برخی در این جشنواره که با نام انقلاب اسلامی و فجرآفرینی‌های انقلاب عجین شده، با پوشش‌های نامتعارف و آرایش‌های آن‌چنانی حضور می‌یابند و باید این روند خاتمه یابد.

وی تصریح کرد: تلاش‌های دشمن متأسفانه در جشنواره‌ای که به نام مبارک «فجر» مزین شده است، هم دیده می‌شود و برخی تلاش دارند تا این جشنواره از مسیر اصلی خود خارج شود.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: امروز توجه به فرهنگ یک اولویت اساسی است؛ ولی شاهد هستیم که دشمنان اسلام، انقلاب و اعتقادات مردم حتی در بحث‌های فرهنگی جشنواره بزرگ فیلم فجر هم ورود پیدا کرده‌اند و آثار آن را در بیرون شاهد هستیم.

مطیعی بیان کرد: برخی هنرمندان با پوشش‌های نامتعارف و آرایش‌های آن‌چنانی در این جشنواره حضور پیدا کردند و این امر سبب گلایه بسیاری از مؤمنان و دلسوزان شد و در عین حال، اقدامات ضد فرهنگی دشمن را در جامعه ما تقویت می‌کند.

وی گفت: مردم ایران اسلامی همواره هوشیار و بیدار هستند و مقابل این رفتارهای نابه‌هنجار ایستادگی می‌کنند؛ گرچه مسؤولان هم وظیفه دارند مراقبت بیشتری به عمل آورند.

امام جمعه سمنان افزود: دشمن همواره در حال تبلیغ علیه اعتقادات دینی و اسلامی ماست و نهی از منکر به‌عنوان امری واجب نباید ترک شود و مردم و مسؤولان باید در این زمینه حساس باشند.

مطیعی اضافه کرد: نباید گذاشت که منکرات جای معروفات را بگیرند و این امر به‌راحتی با تلاش‌ها و فرهنگ‌سازی‌های غلط دشمنان در جامعه ما نهادینه شود.

وی افزود: اگر اجازه دهیم امور ناهنجار جای ارزش‌های را بگیرند، کارمان در ادامه سخت خواهد شد و هرگز نباید اجازه داد که بدان جای خوبان را بگیرند.

امام جمعه سمنان بیان کرد: شماری از دستگاه‌ها هم در زمینه منکرات اجتماعی و امثال این بدحجابی‌ها مسؤولیت دارند و وظیفه جلوگیری از منکرات را به دوش می‌کشند و باید به وظایف خود به‌درستی عمل کنند و مقابل این منکران اقدامی قاطع داشته باشند.

مطیعی همچنین با قدردانی از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن که یک جشن ملی به تمام معنا بود، بیان کرد: مردم، صاحبان اصلی انقلاب اسلامی ایران هستند و خود آنها هم همواره به میدان آمده و از انقلابشان دفاع کرده‌اند.

وی بیان کرد: مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور وجود دارد و قابل کتمان نیست؛ اما مردم باز هم در میدان حضور دارند و حضور حماسی خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند که از انقلابشان دست نمی‌کشند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/ک/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا