بین الملل

انتقاد حماس از لبنان در ارتباط با آوارگان فلسطینی‌ مقیم این کشور

انتقاد حماس از لبنان در ارتباط با آوارگان فلسطینی‌ مقیم این کشور

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، امروز (شنبه)، به رأی مجلس شورای کشور لبنان درباره شهروندان فلسطینی واکنش نشان داد.

مجلس شورای کشور لبنان (دادگاه عالی) اخیرا به درخواست انجمن مارونی‌های این کشور مجوز «مصطفی بیرم» وزیر کار این کشور که به فلسطینی‌ها اجازه انجام کارهای مختص شهروندان لبنانی را داده بود، باطل کرد.

بنا بر گزارش شبکه «المیادین»، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای به این تصمیم واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد. حماس در این خصوص اعلام کرد: «تصمیم مجلس شورای لبنان محکوم است و سؤال‌های بنیادینی را مطرح می‌کند. این تصمیم به نفع روابط لبنان و فلسطین نیست».

در ادامه این بیانیه آمده است: «تصمیم وزیر کار تلاشی شایان تقدیر بود و نمی‌تواند باعث اسکان آوارگان فلسطینی شود که این قطعا مردود است. ما از دولت لبنان و از تمام مراجع این کشور می‌خواهیم که برای عقب‌نشینی از این تصمیم فشار بیاورند. از دولت می‌خواهیم که با دادن حقوق انسانی و اجتماعی به آوارگان فلسطینی مقیم لبنان با آن‌ها رفتار منصفانه‌ای داشته باشد. تصمیم شورای کشور لبنان مخالف حقوق بشر و معاهده‌های بین‌المللی است».

وزیر کار لبنان در تاریخ بیست و پنجم ماه نوامبر با صدور دستوری آن دسته از آوارگان فلسطینی را که نامشان رسما در دفتر وزارت کشور ثبت شده بود و به اضافه افراد خارجی‌ای که از مادری لبنانی زاده شده بودند یا با یک زن لبنانی ازداوج کرده بودند و همچنین افراد متولد شده در لبنان را از قانون شغل‌های مختص شهروندان لبنانی مانند وکالت، پزشکی، مهندسی و… مستثنی کرد.

این اقدام وزیر کار لبنان باعث شد که برخی از احزاب سیاسی و اتحادیه‌های این کشور به او حمله کنند و این تصمیم را مخالف قانون کار و قانون‌ اساسی لبنان بدانند. افراد مخالف این تصمیم، آن‌ را به مثابه اسکان نرم و نقض حقوق لبنانی‌ها قلمداد کرده بودند.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا