همدان

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث بی‌اجازه فروشنده تخلف است/ شرکت‌های بیمه‌گر رعایت کنند

به گزارش خبرگزاری یولن از همدان، سید هادی مصطفوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه تبصره ماده ۶ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و نیز بخشنامه مرتبط با آن اعلامی هشتم دی ماه سال گذشته از سوی شرکت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، هر گونه انتقال سابقه تخفیف عدم خسارت از انتقال دهنده خودرو بدون مجوز غیرقانونی است.

وی افزود: مطابق با آن بخشنامه سابقه تخفیف عدم خسارت، متعلق به انتقال دهنده خودرو است و تنها می تواند هنگام انتقال به همسر، والدین یا فرزندان خود این سابقه را انتقال دهد و درصورتی که مالک اولیه خودرو تمایلی به انتقال آن نداشته باشد، شرکت بیمه گر موظف به ارائه گواهی برای مالک بوده تا برای شخص انتقال دهنده محفوظ بماند.

معاون دادستان همدان افزود: با این وجود و طبق گزارش‌های رسیده، برخی از شرکت‌های بیمه در استان پس از نقل و انتقال خودرو، بدون رضایت و یا بدون اطلاع انتقال‌دهنده مبادرت به انتقال سابقه تخفیف عدم خسارت برای مالک جدید خودرو نموده اند که این امر موجب تضییع حقوق قانونی شخص انتقال دهنده گردیده و خلاف قانون است.

وی با بیان اینکه موضوع با مدارک و اسناد به شرکت بیمه مرکزی ابلاغ شده است تصریح کرد: از شرکت بیمه مرکزی خواسته شده تا هم مجددا بخشنامه مورد نظر را به شرکت های بیمه گر ابلاغ نماید و هم در صورتی که شرکت بیمه گر بدون رضایت مالک اولیه (انتقال‌دهنده) مبادرت به اعمال سابقه تخفیف عدم خسارت کرده، با قید فوریت نسبت به اعاده سابقه و اعمال سابقه تخفیف در حق انتقال دهنده و نیز صدور برگ الحاقی یا گواهی سابقه عدم خسارت اقدام کند.

مصطفوی تأکید کرد: با این وجود برای حمایت از حقوق عامه هرگونه تخلف از اجرای مقررات قانونی از سوی شرکت های بیمه گر مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد و مطابق قانون با شرکت متخلف برخورد قضایی می‌شود.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا