سمنان

انجام ۳۳ عمل موفق جراحی قلب باز در شاهرود

انجام ۳۳ عمل موفق جراحی قلب باز در شاهرود

به گزارش یولن از شاهرود به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، حسین شیبانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود و متخصص قلب و عروق دانشگاه اظهار کرد: از ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۰ تاکنون ۳۳ عمل جراحی قلب باز و هشت جراحی عروق در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود با موفقیت انجام شده است.

وی گفت: جراحی‌های انجام‌شده قلب باز در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود را شامل عمل‌های اورژانسی، جراحی دریچه قلب، چاقوخوردگی آئورت و جراحی‌های عروق بیان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود شایع‌ترین سنین اعمال جراحی قلب باز را بین ۴۰ تا ۹۰ اعلام کرد و افزود: از ۳۳ عمل انجام‌شده، ۲۱ مورد به مردان اختصاص داشته است.

به گفته شیبانی، ۹۰ درصد از عمل‌های جراحی در این مرکز مربوط به عروق کرونر بوده که به دلیل تنگی عروق اتفاق می‌افتد که این عمل‌ها نیز با موفقیت انجام شده است.

وی افزود: از این تعداد ۳۵ درصد عمل اورژانسی، پنج درصد جراحی دریچه‌ای و یک درصد اعمال جراحی عروقی در این مرکز با موفقیت انجام شده است.

متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن اشاره به اینکه همه اعمال جراحی قلب باز در بخش جراحی قلب  بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود انجام می‌شود، گفت: خوشبختانه به دلیل امکانات و تجهیزات پزشکی به‌روز در این بیمارستان همراه با تیم جراحی مجرب شرایط به‌گونه‌ای فراهم شده است تا دیگر نیازی به اعزام بیماران به شهرهای مجاور نباشد.

شیبانی عنوان کرد: در حال حاضر بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود دارای پنج تخت آی.سی.یو و ۲ تخت ایزوله به‌طور کامل مجهز بوده و تمامی تخت‌های این مرکز مجهز به مانیتور و سیستم مانیتورینگ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود بیمارستان امام حسین (ع) را دارای تجهیزات پیشرفته و به‌روز پزشکی کشور معرفی و تأکید کرد: این مرکز مجهز به آخرین ورژن پمپ قلب و ریه، پیشرفته‌ترین تجهیزات کمکی، بالون پمپ موردنیاز بیماران شوک قلبی، امکانات آی.سی.یو، اتاق عمل و دستگاه‌های بیهوشی است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا