همدان

انجام ۵۳ هزار کدورت‌سنجی آب همدان/ مطلوبیت میکروبی ۱۰۰ درصدی آب همدان

به گزارش خبرگزاری یولن از همدان، سید هادی حسینی‌بیدار پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده به منظور تامین کیفیت آب شرب استان اظهار کرد: بر اساس گزارش مرکز پایش و نظارت بر بهداشت آب و فاضلاب استان، مطلوبیت میکروبی آب شرب در مناطق شهری صد درصد و در مناطق روستایی ۹۷ درصد است.

وی ادامه داد: در راستای تامین کیفیت آب، در حال حاضر مطلوبیت کلرسنجی در مناطق شهری ۹۹.۹۸ درصد و در مناطق روستایی استان ۸۵ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با تاکید بر اینکه کیفیت از مولفه‌های حائز اهمیت این شرکت در امر خدمت‌رسانی است گفت: آب شرب توزیعی در شهرهای مختلف استان از با کیفیت‌ترین نمونه‌ها در کشور به شمار می‌رود.

وی با اذعان به اینکه مرکز پایش و نظارت بر بهداشت شرکت آب و فاضلاب استان، کیفیت آب را از منابع تامین تا نقطه مصرف به طور مستمر تحت کنترل  دارد عنوان کرد: بر اساس آخرین استانداردهای ابلاغی، از ابتدای سال جاری ۵۳ هزار و ۱۲ مورد آزمون کدورت‌سنجی و ۱۰ هزار و ۴۱۲ مورد آزمون میکروبی و هتروتروف در مناطق شهری و روستایی استان انجام شد.

حسینی‌بیدار افزود: علاوه بر نمونه‌برداری‌های انجام شده توسط کارشناسان آزمایشگاه‌ها در سطح گسترده، سامانه سنجش لحظه‌ای آنلاین نیز به صورت اتوماتیک و مستمر نسبت به کنترل کیفیت آب خروجی مخازن و تصفیه‌خانه‌ها اقدام می‌کند.

وی با اشاره به مجموعه آنالیزهای فیزیکی و شیمیایی انجام شده در مناطق شهری و روستایی استان یادآور شد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ پارامتر در زمینه آنالیز شیمیایی و فیزیکی مورد ارزیابی قرار گرفت و مجموع کلرسنجی‌های انجام شده در مناطق شهری و روستایی ۲۷۰ هزار و ۷۹۱ مورد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در پایان از خریداری و نصب ۱۰۹ دستگاه آب ژاول در مناطق روستایی و حذف سامانه‌های گازی و فرسوده مایعی در هشت ماه امسال  خبر داد و گفت: در حال حاضر خریداری، نصب و جایگزینی ۳۰۰ دستگاه آب ژاول دیگر نیز در دستور کار است که با جایگزینی این دستگاه‌ها، ایمن‌سازی و به‌روز رسانی دستگاه‌های گازی و فرسوده محقق خواهد شد.

 انتهای پیام/۸۹۰۰۳/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا