بین الملل

انگلیس قطع دسترسی روسیه به سوئیفت را خواستار شد

انگلیس قطع دسترسی روسیه به سوئیفت را خواستار شد

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، درپی افزایش تنش پیرامون اوکراین، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس روز جمعه اعلام کرد کشورش خواستار قطع دسترسی روسیه به سیستم بانکی جهانی سوییفت است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، والاس در مصاحبه‌ای درباره تشدید تحریم‌ها علیه روسیه گفت: «مایل هستیم که فراتر بروید، خواستار اقدام در زمینه سیستم سوییفت هستیم که به روسیه اجازه می‌دهد پول خود را در جهان به گردش درآورده و برای گاز خود پول دریافت کند».

وزیر دفاع انگلیس افزود: «اما این‌ها سازمان‌هایی بین‌المللی هستند و اگر همه کشورها نخواهند که آن‌ها (روس‌ها) از آن بیرون انداخته شوند، وضعیت دشوار خواهد شد» اما لندن تلاش می‌کند برای متعاقد کردن آن‌ها لابی کند.

روز گذشته (پنجشنبه) «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد این کشور و اتحادیه اروپا قصد ندارند در راستای قطع دسترسی روسیه به سوییفت اقدامی کنند اما ممکن است با توجه به تحولات اوکراین در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

از سوی دیگر با اینکه دیروز روزنامه «نیویورک تایمز» اعلام کرد آلمان و چند کشور دیگر با تحریم رئیس جمهور و وزیر امور خارجه روسیه مخالف هستند، اما اکنون گمانه‌زنی‌هایی درخصوص تحریم آن‌ها وجود دارد و به ادعای نشریه «فایننشال تایمز» فقط به‌دلیل حفظ موقعیت برقراری دیپلماسی برای آن‌ها محدودیت سفر وضع نمی‌شود.

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اعلام کرده ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه آماده است هیأتی از مقامات بلندپایه را برای گفت‌وگو با کی‌یف به مینسک بفرستد.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا