بین الملل

اهتمام فزاینده ریاض به نزدیکی روابط منامه و تل‌آویو

اهتمام فزاینده ریاض به نزدیکی روابط منامه و تل‌آویو

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین، گفت که ریاض با اهتمام فزاینده‌ای برقراری روابط بحرین و این رژیم را دنبال می‌کند.

«ایتان نائیه»، که چند ماه پیش به عنوان نخستین سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین معرفی شد، با اشاره به این‌که «اسرائیل شاهد عادی سازی بیشتر در منطقه خواهد بود»؛ از «اهتمام ریاض» به برقراری روابط تل آویو و منامه خبر داد.

وی در گفت‌وگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از سفر «نفتالی بنت» نخست وزیر این رژیم به بحرین ابراز خوش بینی کرد و گفت: «این سفر بسیار موفق بود و روحیه‌ای گرم را در تمامی مراحل برانگیخت».

سفیر صهیونیستها در منامه افزود: «سعودی‌ها با اهتمام روزافزونی تحکیم روابط [اسرائیل] با بحرین را دنبال می‌کنند و من معتقدم که در آینده شاهد پیوندهای بیشتر و هیجان‌انگیزتری خواهیم بود و این منحصر به عربستان سعودی نخواهد بود».

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه پیش (۱۴ فوریه) برای نخستین‌بار، به بحرین سفر کرد. این نخستین سفر رسمی نخست وزیر رژیم صهیونیستی به منامه بود که با  دعوت رسمی ولی‌عهد و نخست وزیر بحرین صورت گرفت.

بحرین و امارات عربی متحده در سپتامبر سال ۲۰۲۰ با وساطت و فشار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور وقت آمریکا رسما توافق عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را در کاخ سفید امضاء و روابط خود را با این رژیم علنی کردند. به‌رغم آن‌که عمر توافق عاد‌ی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی به دو سال نمی‌رسد؛ اما پایگاه آمریکایی «آکسیوس» اخیرا به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی فاش کرد که تل‌آویو و ابوظبی از بیش از دو دهه گذشته با یکدیگر همکاری اطلاعاتی و دفاعی دارند.

رژیم صهیونیستی که در سال ۲۰۲۰ موفق شد با وساطت ترامپ، روابط  با امارات و بحرین را علنی کند، تلاش زیادی کرده تا دیگر کشورهای عربی منطقه را به سازش ترغیب کند و عربستان سعودی از مهمترین کشورهایی است که گام به گام در حال علنی کردن روابطش با این رژیم است و حتی نماینده دائم سعودی‌ها در سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود که کشورش آماده عادی‌سازی روابط با تل ‌آویو به صورت مشروط است و شرط آن این است که رژیم صهیونیستی طرح صلح عربی پیشنهادی در سال ۲۰۰۲ را اجرا کند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا