سلامت

اهدای خون بانوان در خراسان جنوبی بیشتر از میانگین کشوری است

اهدای خون بانوان در خراسان جنوبی بیشتر از میانگین کشوری است

کامبیز مهدی‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار یولن افزود: از ابتدای امسال ۱۸ هزار و ۴۶۱ نفر برای اهدای خون به مراکز خونگیری استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۵۰۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی گفت: ۲ هزار و ۴۲۱ نفر اولین بار اهدای خون داشته و چهار هزار و ۱۱۹ نفر هم جزو اهداکنندگان باسابقه بوده‌اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹ هزار و ۶۲ نفر در این استان اهداکننده مستمر هستند افزود: از مجموع مراجعه‌کنندگان به مراکز اهدای خون ۱۶ هزار و ۸۰۲ نفر مرد و هزار و ۶۵۹ نفر زن بودند.

وی تصریح کرد: اهدای خون در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش محدود داشته است.

مهدی‌زاده گفت: برای اهدای خون ابتدا شرایط مراجعه‌کنندگان برای مستعد بودن اهدا سنجیده می‌شود و در صورت مستعد بودن فرد، خونگیری خواهد شد.

وی اظهار داشت: در صورتی که داوطلب فاقد یکی از شرایط اهدای خون باشد برای اهدای خون پذیرفته نمی‌شود و به اصطلاح معاف می‌شود.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۲ مرکز خونگیری در بیرجند افزود: این مراکز صبح‌ها در همه روزهای هفته برای مراجعه اهداکنندگان خون فعال است و روزهای یکشنبه و چهارشنبه عصر هم فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراکز خونگیری قاین و طبس همه روزه فعال است گفت: مرکز خونگیری فردوس فقط روزهای یکشنبه چهارشنبه فعال است و در سایر نقاط استان خونگیری با تیم سیار انجام می‌شود.

مهدی‌زاده گفت: برای گسترش مراکز خونگیری و خرید تجهیزات لازم در همه شهرها و نقاط استان نیازمند جلب کمک خیران هستیم.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا