همدان

اهدای مجموعه نسخ خطی طب و طبابت به مرکز اسناد همدان

میثاق گودرزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در همدان اظهار کرد: مجموعه نفیسی از نسخ خطی، چاپ سنگی و سربی شامل ۶ جلد کتاب با موضوع طب و طبابت مربوط به سال های ۱۲۹۷ تا ۱۳۶۲ هجری قمری به مرکز اسناد همدان اهدا شد.

وی ادامه داد: این مجموعه که قدیمی‌ترین آن مربوط به ۱۴۶ سال پیش است، شامل مطالبی در حوزه طب سنتی، پزشکی عمومی، چشم پزشکی و مشخصات و جزئیات تولید برخی داروها است.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور افزود: این کتاب‌ها که از سوی علیرضا امینی از اسناد یاران فعال این مرکز و از فرهیختگان استان همدان به این مدیریت اهدا شده است، جای تقدیر فراوان دارد.

وی عنوان کرد: اسناد و مدارک قابل توجهی شامل، کتاب، عکس و اسناد از دوره‌های مختلف تاریخی با موضوع طب و طبابت در منطقه غرب کشور به خصوص استان همدان در آرشیو ملی نگهداری می‌شود که منبع بسیار خوبی برای محققان و تاریخ پژوهان است.

گودرزی اضافه کرد: اسنادی از شیوع بیماری‌های واگیردار در منطقه غرب کشور و اقدامات پیشگیری و درمان از سوی کادر درمان طی ۱۰۰ سال گذشته جمع‌آوری شده که همزمان با هفته سلامت بخشی از آن به صورت دیجیتال به نمایش گذاشته شد.

وی از آمادگی این مدیریت برای هرگونه همکاری تحقیقی و پژوهشی برای ثبت تاریخ طب و طبابت در استان‌های  غرب کشور و همدان در رشته‌های مختلف پزشکی خبر داد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا