خراسان رضوی

اهدای مدال طلای وزنه‌برداری رسول معتمدی به موزه آستان قدس رضوی

به گزارش یولن از مشهد به نقل از آستان نیوز، سید رسول معتمدی که اردیبهشت ماه امسال در مسابقات وزنه‌بنداری آسیایی ۲۰۲۰ تاشکند، با ثبت رکورد ۴۰۰ کیلوگرم در دسته ۱۰۲ کیلوگرم مدال طلا را از آن خود کرده بود، این مدال ارزشمند را به موزه آستان قدس اهدا کرد.

این وزنه‌بردار کشورمان در مراسم اهدای مدال خود گفت: با توسل به حضرت رضا(ع) به این مسابقات رفته بودم و به لطف خدا و عنایت این امام عزیز توانستم در رقابت با وزنه‌برداران نامدار آسیا، مدال طلا را برای کشورم کسب کنم.

وی ادامه داد: همان زمان نذر کردم مدال طلایم را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کنم و حالا خوشحالم که فرصتی شد تا نذرم را ادا کنم.

معتمدی افزود: در آینده نیز در هر مسابقه‌ای که بتوانم با عنایت حضرت رضا(ع) برای کشورم افتخارآفرین باشم، مدال آن مسابقه را هم به موزه این آستان تقدیم خواهم کرد.

ارادت خاص ورزشکاران به حضرت رضا(ع)

در ادامه این مراسم، مدیرکل نذورات آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه مجموعه آستان قدس رضوی مکانی امن و مورد اعتماد برای نگهداری آثار ارزشمند مردم است، اظهار کرد: ورزشکاران عزیز ما از جمله گروه‌هایی هستند که ارادت خاصی به حضرت رضا(ع) دارند و به طور معمول مدال‌های خود را پس از کسب عنوان قهرمانی به ویژه در مسابقات جهانی به موزه حرم مطهر رضوی تقدیم می‌کنند.

علیرضا اسماعیل‌زاده افزود: فرهنگ اهدای مدال‌های ورزشکاران به موزه بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) برگرفته از فرهنگ رضوی و ارادت خاص آنها به ساحت مقدس ائمه اطهار(ع)، به ویژه حضرت رضا(ع) است.

به گفته او، ورزشکاران ما در زمان شرکت در مسابقات به حضرت رضا(ع) متوسل می‌شوند و  این روحیه سبب توسعه فرهنگ رضوی در ورزش‌های قهرمانی شده است.

مدیرکل نذورات آستان قدس رضوی فزود: تاکنون بیش از هزار و ۴۰۰ مدال قهرمانی بین‌المللی توسط ورزشکاران بنام کشور به این موزه اهدا شده که به تدریج در معرض دید علاقه‌مندان نیز قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا