سمنان

اهدای ۱۲۸۲ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند سمنانی

اهدای ۱۲۸۲ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند سمنانی

مهدی کاشفی جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمنان با اشاره به اهداف این قرارگاه و تلاش در جهت محرومیت‌زدایی اظهار کرد: تسهیل در امر ازدواج نیازمندان با توزیع جهیزیه از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار این قرارگاه است.

وی با بیان اینکه رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در ۲۱ عرصه و خدمت مختلف برگزار می‌شود، گفت: یکی از این عرصه‌ها، توزیع جهیزیه در بین زوج‌های نیازمند است که عملکرد استان سمنان در این حوزه مطلوب بود.

جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه سمنان با بیان اینکه از ابتدای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه تاکنون بیش از یک هزار و ۲۸۲ سری جهیزیه بین زوج‌های نیازمند استان توزیع شده است، عنوان کرد: ارزش این تعداد جهیزیه توزیع‌شده، بیش از ۳۰ میلیارد تومان بوده است.

کاشفی افزود: تهیه و توزیع جهیزیه‌ها به همت قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی، اقشار مختلف بسیج، گروه‌های جهادی، پایگاه‌های مقاومت بسیج، کمیته امداد امام خمینی(ره)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان، بهزیستی، خیرین و جمعی دیگر از مردم و نهادها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هر سری جهیزیه شامل ۳۰ قلم کالای موردنیاز نظیر یخچال، اجاق گاز، جاروبرقی، سرویس ظروف، ماشین لباس‌شویی، فرش، سرویس قابلمه، اتو، کالای خواب و … برای شروع یک زندگی ساده است، افزود: تمام محصولات جهیزیه‌های توزیع شده از محصولات ایرانی است که کیفیت خوبی هم داشته و بخش بزرگی از نیازهای زوج‌های جوان را برطرف می‌کند.

جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه سمنان افزود: تمام اقلام تهیه‌شده کالاها و شرکت‌های ایرانی است؛ حتی در برخی از موارد شرکت‌ها و کارخانه‌هایی انتخاب شده‌اند که با توجه به مشکلات اقتصادی به سمت رکود تولید حرکت می‌کردند که با این کار هم کالای ایرانی تهیه‌شده و هم باعث رونق تولید شده است.

کاشفی ترویج ازدواج آسان در جامعه را جهادی در دوران کنونی عنوان و بیان کرد: در حال حاضر، امر مقدس ترویج ازدواج آسان در جامعه علاوه بر اینکه کار خیر و صدقه‌ای است جهادی دیگر نیز است؛ چراکه ترویج این فرهنگ به‌نوعی در مقابل تهاجم فرهنگی و نفوذ فرهنگ‌های بیگانه به کشور ما مقابله می‌کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۲/م/س


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا