کهگیلویه و بویراحمد

اولویت‌های توسعه کهگیلویه از نظر استاندار

علی احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: تأمین آب پایدار و رونق گردشگری در بافت تاریخی از اولویت‌ها برای توسعه شهرستان کهگیلویه است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح آبرسانی از سد کوثر با گذشت چهار سال پیشرفت قابل قبولی ندارد مشکلات و موانع تسریع کار بررسی و برای رفع آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه زمین‌های وسیع در اطراف دهدشت نیازمند آبرسانی هستند، گفت: با تأمین آب این زمین‌ها زمینه رونق بخش کشاورزی فراهم می‌شود.

احمدزاده افزود: طرح آبرسانی حومه غربی دهدشت که ۶هزار و ۵۰۰ هکتار زمین را تحت پوشش قرار می‌دهد متأسفانه طی سال‌ها مورد توجه جدی نبود. طی نشستی در مرکز استان علل کندی کار پیمانکار جهاد نصر کرمانشاه بررسی خواهد شد.

 وی بیان داشت: در حالی که آبریز سد مارون در کهگیلویه قرار دارد اما بهره‌برداری آن در خوزستان است سهم حقابه شهرستان که می‌بایست در زمان احداث سد مشخص می‌شد لحاظ نشده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بافت تاریخی دهدشت ظرفیت مهمی برای رونق گردشگری است این مجموعه تاریخی سالانه ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دارد اما طی ۲ سال به علت مشکل قانونی جذب نشده است.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا