فرهنگ و هنر

اولویت جدید برای ثبت‌نام حج ۱۴۰۱ اعلام شد

اولویت جدید برای ثبت‌نام حج ۱۴۰۱ اعلام شد

به گزارش خبرنگار حج و زیارت یولن، ثبت‌نام کاروان‌های حج تمتع سال جاری از ۱۸ اردیبهشت آغاز شد و با توجه به محدودیت عربستان، افراد متولد ۱۰ تیر ۱۳۳۶ به بعد، امکان ثبت‌نام دارند.

برهمین اساس، تاکنون ۳۵ هزار و ۴۹۹ نفر از افراد واجد شرایط در کاروان‌های حج تمتع نام‌نویسی کرده‌اند. این امر در حالی است که سهمیه ایران در حج سال جاری ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر از سوی عربستان اعلام شده است.

سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت گفته بود که درصورت تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌های حج تمتع با توجه به محدودیت اعمال شده از سوی سعودی‌ها، اولویت‌های جدید پیش‌بینی و اعلام می‌شود.

اکنون با توجه به وجود ظرفیت خالی در برخی کاروان‌های حج تمتع، سازمان حج و زیارت اولویت‌های جدید برای تشرف به حج تمتع ۱۴۰۱ در نظر گرفت و دارندگان فیش حج تمتع تا اول مرداد ۱۳۸۶ به قبل هم می‌توانند در سامانه رزرو ثبت‌نام کنند. این امر در حالی است که در مرحله نخست سازمان حج و زیارت دارندگان فیش حج تمتع از ۲۲ مرداد ۱۳۸۶ به قبل را فراخوانده بود. ‌البته ثبت‌نام در کاروان‌ها متناسب با ظرفیت هر استان صورت می‌گیرد.

سال ۱۳۹۹ که حج تمتع به دلیل شیوع کرونا برای زوار خارجی برگزار نشد، سهمیه ایران ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر بود که از این بین حدود ۷۴ هزار نفر با تکمیل روند ثبت‌نام و واریز هزینه در اولویت حج آتی قرار گرفتند.

‌البته با محدودیت سنی برای زوار حج تمتع از سوی عربستان که افراد کمتر از ۶۵ سال امکان تشرف به حج امسال را دارند، ۲۲ هزار نفر از آن‌ها از گردونه اعزام حذف شدند و بر همین اساس، ۵۲ هزار نفر مشمول تشرف به حج سال جاری بودند که البته با اولویت‌بندی سازمان حج و زیارت، در مرحله نخست دارندگان فیش ۲۲ خرداد ۱۳۸۶ به قبل امکان ثبت‌نام داشتند که اکنون با اضافه شدن اولویت‌ها، روند تکمیل ظرفیت کاروان‌ها سرعت می‌گیرد.

‌به گزارش فارس، هزینه حج تمتع سال جاری به طور متوسط ۳۵ میلیون تومان است که امسال افرادی که در حج تمتع ۱۳۹۹ ثبت‌نام کرده بودند، امکان تشرف به سرزمین وحی را دارند. البته مسؤولان سازمان حج و زیارت به مشمولان حج تمتع امسال توصیه کرده‌اند که تشرف به سرزمین وحی را به سال آینده موکول نکنند؛ چرا که با توجه به افزایش نرخ ارز، ‌شاید امسال آخرین حج ارزان باشد. همچنین تزریق ۲ دُز واکسن از شروط ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمنع ۱۴۰۱ است و زائران تا زمان اعزام باید ۳ دُز واکسن کرونا تزریق کنند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا