یزد

اولین مرحله اعتبار مصوبات سفر رئیس جمهور به یزد پرداخت شد+ عناوین

اولین مرحله اعتبار مصوبات سفر رئیس جمهور به یزد پرداخت شد+ عناوین

به گزارش یولن در یزد، سید مجتبی حسینی‌پور ظهر امروز در نشست خبری اعلام تخصیص مرحله اول مصوبات سفر رئیس جمهور به استان یزد اظهار کرد: برای رسیدن به مصوبات چندین جلسه کارشناسی برای بررسی‌های عمیق حوزه‌های مختلف انجام شده است.

وی با بیان این‌که برخی از مصوبات سفر رئیس تأثیر خوبی در توسعه فرهنگی و اجتماعی استان ایفا می‌کند، افزود: نخستین مرحله تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور به میزان چهار هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال به صورت نقدی انجام شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به این که اعتبار تخصیص یافته شده به صورت نقدی است، گفت: با توجه به فاصله زمانی سفر رئیس جمهور به استان یزد این تخصیص نوید بخش اتفاقات خوب و امیدوار کننده برای استان یزد است.

حسینی پور تصریح کرد: برای تخصیص کامل اعتبارات سفر رئیس جمهور فصول مختلفی نظیر منابع آب، ورزش و تفریحات، حفظ نظم و امنیت عمومی، حمل و نقل، توسعه و خدمات شهری، روستایی و عشایری، بهداشت و درمان، میراث فرهنگی، آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی، رسانه، فرهنگ و هنر، کشاورزی و منابع طبیعی را در بر می­گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در تامین اعتبار مصوبات سفر علاوه بر منابع عمومی دولت، از منابع وزارت نفت و سایر نهادها نظیر بنیاد مستضعفان و شرکت های معدنی بهره گرفته شده است.

اولین مرحله اعتبار مصوبات سفر رئیس جمهور به یزد پرداخت شد+ عناوین

رئیس سازمان با اعلام اهم تخصیص های ابلاغ شده، خاطرنشان کرد: لیست مصوبات سفر پس از قطعیت در نهاد ریاست جمهوری و ابلاغ، اعلام خواهد شد.

وی با بیان این‌که تخصیص انجام شده اولین سفر استانی هیئت دولت سیزدهم به استان یزد از منابع عمومی دولت انجام شده است، گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام اولویت تعیین و اجرایی مصوبات سفر رئیس جمهور است.

حسینی پور در ادامه تکمیل طرح‌های نیمه تمام آبرسانی عشایری به میزان هشت میلیارد ریال، تکمیل استخرهای شنا و سالن های ورزشی مدارس، استخر کارگران یزد، ابرکوه و اردکان، تکمیل سالن مسابقات دومیدانی آیت ا… هاشمی رفسنجانی و طرح های نیمه تمام ورزشی استان به میزان ۴۸۳ میلیارد ریال، تکمیل ساختمان پلیس فتا یزد، پاسگاه های انتظامی ابرکوه و خاتم، کلانتری اشکذر و… به میزان ۱۸۴.۸ میلیارد ریال را از جمله طرح های مصوب شده و در دستور کار دانست و بیان کرد: بهره برداری از راه آهن یزد-اقلید و اتصال راه آهن استان یزد به راه آهن اصفهان- شیراز به میزان ۹۷۵ میلیارد ریال نیز انجام می شود.

 وی گفت: ساخت تقاطع غیرهمسطح سه راهی تنگ چنار با مهریز-انار و تکمیل کنارگذر زارچ و اشکذر به میزان ۳۲ میلیارد ریال از دیگر طرح های مصوب شده در سفر رئیسی به استان یزد است.

اولین مرحله اعتبار مصوبات سفر رئیس جمهور به یزد پرداخت شد+ عناوین

رئیس سازمان برنامه ریزی استان یزد اظهار کرد: تقاطع غیرهمسطح بزرگراه تفت-ابرکوه-سورمق و باند دوم کمربندی ابرکوه به میزان ۳۰ میلیارد ریال، ساخت راه اصلی بهاباد-دربند-نایبند به میزان ۲۰۰ میلیارد ریال، طرح های آبخیزداری استان به میزان ۱۵۰ میلیارد ریال، مطالعه و اجرای طرح پایلوت تولید آبزیان (تیلاپیا و میگو) در یزد به میزان ۵۰ میلیارد ریال، اصلاح و نوسازی باغات خسارت دیده از خشکسالی استان به میزان ۱۵۰ میلیارد ریال، بازسازی و نوسازی قنوات استان به میزان ۲۵۰ میلیارد ریال، توسعه سامانه های نوین آبیاری به میزان ۳۰۰ میلیارد ریال، مبارزه با مگس مدیترانه ای به میزان ۲۸ میلیارد ریال، اجرای عملیات بیابان زدایی در استان به میزان ۱۰۰ میلیارد ریال، اجرای سیستم های پایش آلودگی هوا در استان به میزان ۶۰ میلیارد ریال، مطالعه و بازنگری طرح‌های هادی ۵۰ روستای استان و طرح های نیمه تمام ۸ روستا به ارزش ۲۸۰ میلیارد ریال، کمک به بازسازی و نوسازی مدارس حوزوی برادران و خواهران استان به میزان ۷۰ میلیارد ریال، تکمیل و تجهیز تالار مرکزی یزد به میزان ۸۳ میلیارد ریال، ساماندهی و تعمیر بناهای مهم تاریخی و مساجد جامع تاریخی استان به میزان ۲۷۰ میلیارد ریال، تکمیل فاز اول ساختمان صداوسیمای مرکز یزد به میزان ۵۰ میلیارد ریال و تکمیل خوابگاه دخترانه دانشگاه فرهنگیان، آمفی تئاتر دانشگاه یزد، تکمیل کارگاهای فنی و… به میزان ۴۹ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های مصوب شده در سفر رئیس دولت سیزدهم به استان یزد است.

وی تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان به میزان ۵۰ میلیارد ریال، تکمیل بیمارستان خیّرساز فرهنگیان، دانشکده طب سنتی و توسعه بیمارستان خاتم به میزان ۲۰۰ میلیارد ریال و تکمیل بیمارستان های بافق، مهریز، اردکان، اشکذر، بهاباد، تفت و ابرکوه و بیمارستان بحران به میزان ۵۰۰ میلیارد ریال از دیگر طرحای مصوب شده در اولین سفر استانی رئیسی به استان یزد است.

حسینی پور رسانه‌ها را ابزاری مناسب برای نظارت بر اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور در نقاط مختلف کشور دانست و بیان کرد: در این دوره سفر رئیس جمهور دولت سیزدهم فراوانی و گستردگی مصوبات مشهودتر بوده و به مناطق کم برخوردار استان یزد توجه بیشتری شده است.

این سفر با دیگر سفرها متفاوت‌تر بود

اولین مرحله اعتبار مصوبات سفر رئیس جمهور به یزد پرداخت شد+ عناوین

مجید دهقانی زاده، معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد هم با بیان این‌که سازمان برنامه‌ریزی کشور قبل از تصویب نهایی مصوبات سفر رئیس جمهو به استان یزد را به لحاظ اجرایی شدن تأیید کرده است، اظهار کرد: در مجموع آن چه به عنوان پیش نویش مصوبات انجام شده ۲۶ دستگاه ۱۷۸ طرح و مصوبه را در دستور کار قرار دادند.

دهقانی‌زاده افزود: از اعتبارات تخصیص یافته شده در سفر رئیس جمهور به استان یزد بالغ بر هشت هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی تخصیص یافته که قرار است در بازه زمانی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اجرایی شود.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است بالغ بر ۳۸ هزار میلیارد تومان از اعتبارات مصوب به صورت تسهیلات بانکی تخصیص داده شود.

معاون سازمان مدیریت یزد با بیان این‌که در این دوره سفر رئیس دولت سیزدهم تأکید شد که هیچ طرح جدیدی شروع نشود تا طرح‌های نیمه تمام تکمیل شوند، خاطرنشان کرد: در سفرهای قبلی روئسای جمهوری فقط بخشی از طرح‌ها در قالب مصوبات سفرهای استانی لحاظ می‌شد و این مهمترین عامل نیمه کاره ماندن طرح های مختلف بود که در این سفر این موضوع انجام نشده است.

انتهای پیام/الف/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا