سمنان

ایجاد هنرستان‌های «شاهد» در سمنان

ایجاد هنرستان‌های «شاهد» در سمنان

به گزارش یولن از سمنان، محمد شاه‌حسینی، سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان ظهر امروز در ستاد اجرایی شاهد استان سمنان با حضور مدیرکل بنیاد شهید استان اظهار کرد: مدارس شاهد به لحاظ آموزشی، پرورشی و به‌ویژه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، سرآمد و الگوی مدارس دیگر هستند و لازم است کیفیت‌بخشی به این آموزشگاه‌ها مورد توجه و اهتمام مدیران و دست‌اندرکاران قرار گیرد.

وی به جهت تضمین آینده شغلی و اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر در عرصه‌های صنعتی و مهارتی، خواستار ایجاد هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش شاهد با توجه به نیاز و ظرفیت شهرها شد.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: این امر باید به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد اجرایی شاهد استان و شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفته، بررسی و اقدام لازم صورت پذیرد.

همچنین در این نشست، موضوع تفکیک دوره‌های اول و دوم مدارس ابتدایی شاهد مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت و قرار شد به‌منظور ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس شاهد، شهرستان‌های استان زمینه لازم برای اجرای این امر را فراهم آورند.

در حال حاضر، از ۱۲ مدرسه دوره ابتدایی شاهد، هشت آموزشگاه به‌صورت دودوره‌ای فعالیت دارند.

در استان سمنان، ۲۲ مدرسه شاهد دایر است که ۱۲ مدرسه در دوره ابتدایی، ۶ مدرسه در دوره اول متوسطه و ۶ مدرسه در دوره دوم متوسطه، برنامه‌های آموزشی و پرورشی خود را به پنج هزار و ۱۱۰ نفر از دانش‌آموزان و فرزندان شاهد و ایثارگر ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۲/م/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا