سلامت

ایران، دردمند بیش از هزار «پروانه» است

ایران، دردمند بیش از هزار «پروانه» است

به گزارش یولن، حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه با اشاره به دیدارش با بیماران ای بی(بیماران پروانه‌ای) در اینستاگرام نوشت: همه کودکان، حق دارند شب را بدون درد و در آغوش گرم خانواده خود سر کنند، اما کودکان پروانه‌ای حتی از نوازش مهربان مادران و پدران خود محرومند چرا که تن نحیف آنها، حتی توان تحمل نوازش مادرانه را نیز ندارد.  

وزیر امور خارجه افزود: بدن نحیف و شکننده پروانه‌های ایران، نیازمند پانسمان‌هایی است تا ساعاتی آرامش به آنها هدیه کند، اما این مرحم، سال‌هاست که به‌دلیل تحریم آمریکا و همراهی اروپا از آنها دریغ شده است.

امیرعبداللهیان ادامه داد: ایران، دردمند بیش از هزار «پروانه» است. این فرشتگان، هر روز در مقابل چشم مدعیان حقوق بشر، زجر می‌کشند و پر پر می‌شوند. در نگاه این پروانه‌ها، می‌توان درد را دید، رنج را شمرد. کدامین قلب پاک، عکس‌های این فرشتگان را می بیند و از شب با خیال راحت سر بر بالین می‌گذارد؟

وی یادآور شد: آیا وقت آن نرسیده که مصلحان جهان و نیز مدعیان حقوق بشر از خود بپرسند، چه ارتباطی میان شعارهای حقوق بشری و تحریم صادرات پانسمان بیماران «ای‌بی» و یا داروی بیماران خاص به ایران وجود دارد؟ تاریخ از ما خواهد پرسید که در کدام سمت ایستاده ایم، آیا پاسخی خالی از شرم داریم؟

به گزارش یولن، امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه روز چهارشنبه در آستانه هفته جهانی شناخت بیماران پروانه‌ای از خانه «ای بی» (بیماران پروانه‌ای) دیدار کرد.

بیشتر بخوانید 

دیدار وزیر امور خارجه از خانه ای بی (بیماران پروانه‌ای)

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا