بین الملل

ایران سود پول‌های آزاد شده را از سئول می‌گیرد؟

ایران سود پول‌های آزاد شده را از سئول می‌گیرد؟

خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ) روز سه شنبه در خبری به نقل از منابعی که به نام آنها اشاره نکرده، نوشته است: پس از آزادی پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی که بدنبال توافق میان تهران و واشنگتن صورت گرفت، ایران بدنبال دریافت سود این پول های از کره جنوبی است.
این خبرگزاری به نقل از منابع دیپلماتیک ایران بدون اشاره به نام و هویت آنها نوشت: مقامات تهران روند بررسی های حقوقی را برای مطالبه سود پول هایی که قبلا در بانک های کره جنوبی بلوکه شده بود، آغاز کرده اند.

بر اساس گزارش یونهاپ، یک مقام دولتی ایران که نخواست نامش فاش شود، گفته است موسسات مالی کره جنوبی به دلیل آنچه تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران، بطور غیرمنصفانه درآمد و سود کسب کرده‌اند. طبیعی است که موسسات مالی کره باید این سود را به طرف ایرانی به عنوان صاحب اصلی پول بازگردانند.

در همین حال، یونهاپ به نقل از یک مقام رسمی وزارت خارجه کره جنوبی هم نوشت که این اقدام ایران با روح توافق انجام شده بنی کشورهای مرتبط با این موضوع، همخوانی ندارد.

این مقام کره جنوبی گفت: تمام جزئیات مربوط به انتقال وجوه مسدود شده بر اساس توافقات با کشورهای مربوطه از جمله ایران انجام شده است.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا