آذربایجان شرقی

بارزترین مصداق عدالت شایسته‌سالاری است / تبعیض عدالت را قربانی می‌کند

 به گزارش یولن از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عالی امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه و در جمع باشکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد با بیان اینکه تقوای هر فرد به قدر مرتبه خود می‌باشد و مراتب جایگاه‌ها و موقعیت‌هایشان متفاوت است، اظهار داشت: یکی از زینت‌های اهل تقوا گسترش عدالت است، تقوای یک مسوول و حاکم در نظام اسلامی، با تقوای عموم مردم متفاوت است.

وی با بیان اینکه در حوزه حاکمیت، عدالت محور حکومت است و هدف حکومت ایجاد عدالت است، افزود: ارزش ذاتی حکومت این  است که انسان عدالت را در جامعه برقرار کند، وقتی در جامعه عدالت برقرار شد و دغدغه‌ای در معیشت مردم نبود، زمینه برای توحید فراهم می‌شود.

مسیرهای رسیدن به عدالت

عالی، به مسیرهای رسیدن به عدالت در جامعه اشاره کرد و گفت: قانون صحیح از راه‌های رسیدن به عدالت اجتماعی است، قانون صحیح قانونی است که مصالح مادی و معنوی تمام شهروندان را در لحاظ داشته باشد نه منافع شخصی، از این رو باید قانون شفاف باشد و توزیع عادلانه فرصت‌ها، ثروت، امکانات و دسترسی به آنها روشن باشد.

امام جمعه موقت تبریز قانونگرایی را یک دیگر از راه‌های رسیدن به عدالت اجتماعی دانست و تصریح کرد: در اجرای قانون لازم است که مدیریت توانا و شایسته در راس امور باشد و کارگزاران نظام، باید بر اساس قانونگرایی و شایسته‌سالاری عمل کنند.

چه کسی می‌تواند عدالت را اجرا کند

وی خاطرنشان کرد: اگر در یک نظام مسوولان خودشان را فراقانونی بدانند، نه تنها عدالت نخواهد بود بلکه قانون گریزی و تبعیض و بی‌عدالتی صورت خواهد گرفت و کسی می‌تواند عدالت را اجرا کند که حق مدار بوده و سازش‌کار و پیرو مطامع نباشد.

عالی با بیان اینکه شایسته‌سالاری یکی دیگر از راه‌های رسیدن به عدالت اجتماعی است، گفت: در نظامی که رسالتش عدالت الهی است، اگر تبعیض باشد عدالت قربانی خواهد شد و هر کجا که شایسته‌سالاری باشد عدالت است و هر کجا نباشد، ظلم و جور است.

وی گفت: سوسنگرد کلید فتح خوزستان برای دشمن بود، فداکاری‌های رزمندگان اسلام به ویژه رزمندگان آذربایجانی  و نقش‌آفرینی رهبر معظم انقلاب و شهید چمران، معادلات جنگ تحمیلی را بر هم زد.

عالی افزود: مردان عزیز لشکر ٣١ عاشورا، شهید علی تجلایی و ناصر بیرقی و بسیاری از رزمندگان دیگر سهم به سزایی در آزادسازی سوسنگرد داشتند که همواره باید قدردان این عزیزان بود.

وحدت رمز پیروزی مسلمانان است

 امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه وحدت رمز پیروزی مسلمانان است، گفت:دشمنان با ایجاد تفرقه میان امت اسلامی درصدد جدایی بین رهبران دینی، علما و مردم هستند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا