بین الملل

بازداشت ۷۹۳ فلسطینی در قدس طی یک ماه گذشته

بازداشت ۷۹۳ فلسطینی در قدس طی یک ماه گذشته

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، گزارش آماری منتشر شده از سوی مرکز اطلاع رسانی «وادی حلوه/سلوان» در بیت المقدس نشان می‌دهد که نیروهای اشغالگر رژیم موقت صهیونیستی، ۹ بار در ماه مبارک رمضان به مسجد الاقصی یورش بردند و ۷۹۳ شهروند بیت المقدس از جمله ۱۳۶ کودک که سه نفر از آن‌ها زیر ۱۲ سال هستند و نیز ۹ زن را دستگیر کرده‌اند.

همچنین برای  ۵۹۲ فلسطینی حکم اخراج صادر شده است که ۳۳۱ نفر از آن‌ها از بخش قدیمی قدس و ۲۵۹ نفر از الاقصی هستند. علاوه بر این در درگیری‌های صورت گرفته، صدها جوان فلسطینی زخمی شدند.

بر اساس این گزارش که دیروز (یکشنبه، ۱ می)، منتشر شد، ، نیروهای اشغالگر با افزایش حکم‌های بازداشت اداری، در ماه آوریل، ۱۴ شهروند بیت المقدس را برای دوره‌های یک تا چهار ماهه بازداشت اداری کردند.  ماه آوریل برای مسلمانان مصادف با ماه مبارک رمضان، عید پاک برای مسیحیان و عید پسح برای یهودیان بود، امری که موجب شد تا شهر قدس مملو از نمازگزاران، زائران و کسانی که در حال جشن و سرور بودند، باشد.  اشغالگران نیز در همین فضا، تمام اقدامات سرکوبگرانه، بازداشت‌ها و تحمیل سیاست اشغالگری خود را انجام داد.

در ادامه این گزارش آمده است که مسجدالاقصی، طی سه هفته آخر ماه آوریل شاهد رویارویی فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها بود و اوج تعرض صهیونیست‌ها به این مسجد مبارک، پنج روز در طول اعیاد یهودی بود. بر اساس آمار ثبت شده، در طول ماه آوریل گذشته، ۴۷۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد مبارک الاقصی یورش بردند و به طور غیرقانونی و با حمایت نظامیان صهیونیست، وارد صحن‌های آن شدند.

انتهای پیام/خ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا