اصفهان

بازدید وزیر نیرو از حوضه آبریز زاینده‌رود

به گزارش یولن از اصفهان، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو به منظور بررسی و پیگیری مشکلات حوضه آبریز زاینده‌رود و  پروژه‌های در دست اجرای تأمین برق و آبرسانی صبح امروز وارد اصفهان شد و در بدو ورود مورد استقبال مسؤولان استانی در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان قرار گرفت.

در سال جاری حوضه آبریز زاینده‌رود در پی کاهش شدید نزولات جوی و روان‌آب‌ها با چالش‌های زیادی در حوزه تأمین و توزیع آب روبرو بوده که وزیر نیرو در این سفر از نزدیک آخرین وضعیت تأمین منابع آبی این حوضه را بررسی خواهد کرد.

وزیر نیرو به منظور بازدید از طرح‌های صنعت آب و برق چهارمحال و بختیاری و اصفهان سفر خود به این دو استان را آغاز کرده است.

وزیر نیرو و هیأت همراه برای بازدید از شرق اصفهان وارد شهر ورزنه از شهرستان بن رود شد و پس از بازدید از این شهر در مهدیه وجاره روستای براآن شمالی با کشاورزان این منطقه دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

اجرای مصوبات ۹ ماده‌ای شورای عالی آب و همچنین احیای تالاب بین المللی گاوخونی از عمده خواسته‌های مردم و کشاورزان شرق اصفهان از وزیر نیرو است.

وی پس از بازدید از شرق اصفهان از پروژه‌های غرب استان نیز بازدید خواهد داشت.

در فیلم زیر صحبت‌های یکی از کشاورزان با وزیر نیرو را می‌بینید.

خواسته کشاورزان از وزیر نیرو در رابطه با تأمین معاش خود از کشاورزی بود؛ همچنین در این دیدار کشاورزان منطقه شرق که مدتی است به دلیل خشکسالی از تأمین آب کشاورزی بی‌بهره‌اند از علی‌اکبر محرابیان درخواست کردند سهم حق‌آبه آنان از حوضه زاینده‌رود تأمین شود.

رسیدگی به وضعیت معیشت، جلوگیری از بارگذاری‌های غیر‌مجاز آب و جلوگیری از تقسیم ناعادلانه آب از دیگر خواسته‌های کشاورزان شرق اصفهان در این دیدار بود.

مدیران استان به دنبال احیای حقوق کشاورزان هستند

محمدعلی احمدی، فرماندار اصفهان در جمع کشاورزان روستاهای شرق اصفهان گفت: همه مسؤولان استان برای حل مشکلات پای کار آمده‌اند.

وی افزود: تمامی مدیران استان در میدان حضور دارند و به دنبال احیای حقوق کشاورزان هستند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ح/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا