سلامت

بازرس انجمن رادیولوژی ایران: کمبود پزشک، احساس کاذب است

به گزارش روز دوشنبه یولن از انجمن رادیولوژی ایران، علیرضا رادپور به مناسبت فرارسیدن ۱۷ آبان روز جهانی رادیولوژی، به وضعیت توزیع نیروهای رادیولوژی در کشور اشاره کرد و افزود: موضوع کمبود پزشک در کشور، برای خیلی از مسئولان و مردم جذاب است.

وی افزود: متولی آموزش دستیاران و توزیع آنها در کشور، وزارت بهداشت است که این کار باید با توجه به امکانات و نیازهای وزارتخانه انجام ‌شود.

بازرس انجمن رادیولوژی ایران تاکید کرد: در واقع مشکلات ناشی از کمبود پزشک متخصص در کشور، از همین توزیع نامناسب نیروی انسانی شکل می‌گیرد. در حالیکه بیش از ۹۰۰ دستیار رشته رادیولوژی داریم که مشغول تحصیل هستند و بیش از چهار هزار نفر هم فارغ التحصیل هستند، اگر توزیع درستی انجام شود، همه نقاط کشور از خدمات همکاران رادیولوژیست بهرمند خواهند شد.

رادپور افزود: اگر توزیع نیروی انسانی متخصص درست انجام شود، خیلی از این مشکلات حل خواهد شد.

رادپور با عنوان اینکه حتی پذیرش دستیار رادیولوژی بیش از نیاز واقعی است که باید متناسب با نیاز واقعی کشور باشد، گفت: اکنون شهرهایی هستند که تجهیزات پزشکی را خارج از ضوابط سطح بندی خدمات و استاندارهای جمعیتی دریافت کردند و همین موضوع باعث می‌شود نیاز به رادیولوژیست بصورت کاذب احساس شود. در حالیکه بسیار از مراکز اموزشی با مشکلات تهیه تجهیزات پزشکی مواجه هستند.

بازرس انجمن رادیولوژی ایران افزود: اگر توزیع نیروی انسانی بر اساس سطح بندی خدمات صورت بگیرد، بطور قطع این مشکلات را نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه به علت توزیع نامناسب و خارج از استاندارد تجهیزات پزشکی، کشور به انبار تجهیزات پزشکی تبدیل شده، گفت: در توزیع تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی، استانداردها رعایت نمی‌شود و احساس کاذب کمبود پزشک داریم. در حالیکه واقعیت این است که توزیع اشتباه است. امیدواریم با رویکرد جدید مسولان وزارت بهداشت این مسایل هم با کارشناسی درست حل شود.

به گزارش یولن، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز دوشنبه در اطلاعیه‌ای وضعیت ایران را از نظر تعداد پزشک مطلوب دانست و تصریح کرد، طی سالهای آینده سرانه پزشکی در کشور افزایش چشمگیری خواهد داشت. 

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا