علمی و فناوری

بالا رفتن آمار ابتلای روزانه به کرونا در یونان/ مسئولان به فکر چاره‌اندیشی برای روند آهسته واکسیناسیون

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری یولن به نقل از رویترز، مقامات یونان در ۲۴ ساعت گذشته ۵،۴۴۹ مورد جدید ابتلا به به ویروس کرونا را  در این این کشور گزارش دادند.این تعداد روزانه در یونان، بیشترین میزان از ابتدای فراگیری بوده است.

همچنین در روز گذشته ۵۲ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند. آمار مبتلایان در این کشور از ابتدای فراگیری ۷۴۷،۵۹۵ نفر و تعداد مرگ و میر تا کنون ۱۵،۹۹۰ نفر بوده است.

یکی از سخنرانان دولت یونان گفته است باید برای افزایش تعداد واکسیناسیون که تا کنون روندی آهسته‌تر از انتظار مسئولین  داشته است، تصمیم جدید گرفته شود.  او در یک گفت و گوی خبری در روز دوشنبه گفته است:«ما هنوز موفق نشده‌ایم این فراگیری را مهار کنیم. تا زمانی که افراد واکسینه نشده باشند، این ویروس زمینه مناسب خود را برای گسترش پیدا خواهد کرد. ما در سوگ از دست دادن جان انسان‌ها به دلیل عدم تزریق واکسن هستیم. این وضعیت نباید ادامه پیدا کند.»

بر اساس آخرین آمار موجود، حدود ۶۰.۵% از مردم یونان در مقابل ویروس کوید-۱۹ واکسن خود را دریافت کرده‌اند. این آمار از میانگین کشورهای اتحادیه اروپا با میزان ۶۴.۷%  کمتر بوده است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا