بین الملل

بالا گرفتن اختلافات سیاسیِ تل‌آویو؛ کابینه بنت تسلیم نمی‌شود

بالا گرفتن اختلافات سیاسیِ تل‌آویو؛ کابینه بنت تسلیم نمی‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) در واکنش به اختلافات سیاسی ادامه‌دار تل‌آویو و مخالفت‌ها با کابینه فعلی، عزاداری و خداحافظی با دولت را زودهنگام دانست و بر تداوم کارش تاکید کرد.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی» لاپید طی پیامی در فیس‌بوک نوشت: «ما روزی پنج بار توسط برخی افراد به حضور مستقیم [در دولت] دعوت می‌شدیم؛ حالا همان افراد به ما می‌گویند وقت‌مان تمام شدهاست. خیر، هنوز تمام نشده است و ما اینجا هستیم».

در همین حال، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در تلاش است تا از جدایی «گیدا ریناوی زعبی» نماینده عرب و معاون رئیس کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از حزب چپ‌گرای «مرتس»، شرکت‌کننده در دولت ائتلافی «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.

لاپید اذعان کرد: «این دولت، برای اسرائیل و مردم اسرائیل بهتر است؛ ما هیچ قصدی برای تسلیم شدن و یا رها کردن دولتنداریم. همچنین ما نمی‌خواهیم که دولت را به بنیامین نتانیاهو (رهبر مخالفان)  و بن‌غفیر (نماینده جناح راست‌گرا ) بدهیم، آن‌ها فرصت ویران کردن کشور را به دست خواهند آورد».

لاپید در ادامه با تایید این نکته وه کابینه تل‌آویو در شرایط دشواری به سر می‌برد، افزود: ما کاری را که هر بار انجام دادیم ، دوباره انجام می‌دهیم؛ با کسانی که لازم است با آنان بنشینیم گفت‌وگو می‌کنیم و هر چیزی را که باید اصلاح شود، درست می‌کنیم.

پس از تصمیم ریناوی زعبی برای خروج از ائتلاف حامی دولت رژیم صهیونیستی، حزب بنت اکثریت پارلمان را از دست داد و تعداد نمایندگان آن به ۵۹ نفر تقلیل یافت؛ در حالی که تعداد نمایندگان کنست، ۱۲۰ نفر است.

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرده که حزب راستگرای رژیم صهیونیستی (لیکود) قصد دارد چهارشنبه هفته آینده لایحه انحلال کابینه بنت را در پارلمان ارائه کند.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا