سایت خبری
famaserver
  • صفحه اصلی
  • اخبار ورزشی
  • بین الملل
  • اقتصادی
  • اخبار استانها
  • اخبار روز
  • سیاسی
  • علمی و فناوری
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

1 هفته پیش

1 هفته پیش

1 هفته پیش

1 هفته پیش

1 هفته پیش

1 هفته پیش

1 هفته پیش

1 هفته پیش

1 هفته پیش

1 هفته پیش

با مصرف این خوراکی‌ها عمرتان را طولانی کنید

زمان انتشار: 22 سپتامبر 2025 ساعت 15:13

دسته بندی: سلامت

شناسه خبر: 627157

زمان مطالعه: 4 دقیقه

با مصرف این خوراکی‌ها عمرتان را طولانی کنید

با مصرف این خوراکی‌ها عمرتان را طولانی کنید

به گزارش یولن، مطالعه‌ای جدید حاکی است که مصرف سبزیجات برگ‌دار و سایر منابع پتاسیم می‌تواند ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی، آریتمی و مرگ را تا ۲۴ درصد کاهش دهد.

اطلاعات آنلاین نوشت: غذاهای غنی از پتاسیم، از جمله ماهی سالمون، بروکلی و اسفناج، به بدن کمک می‌کنند تا سدیم اضافی را از سیستم خود دفع کرده و احتمال بروز بیماری‌های قلبی را کاهش دهند.

در این تحقیق، پژوهشگران بررسی کردند که آیا حذف سدیم اضافی از خون، که با افزایش خطر بیماری‌های قلبی مرتبط است، می‌تواند به کاهش این ریسک کمک کند یا خیر. یافته‌ها نشان داد که سطح بالاتر پتاسیم در خون با کاهش چشمگیر خطر حوادث قلبی، بستری شدن در بیمارستان یا مرگ ناشی از هر علت مرتبط است.

پروفسور هنینگ بوندگار، سرپرست مطالعه از بیمارستان دانشگاه کپنهاگ، طی مصاحبه‌ای تصریح کرد: «بدن انسان در رژیم غذایی غنی از پتاسیم و کم‌سدیم تکامل یافته است؛ زمانی که انسان‌ها در ساوانا متولد و بزرگ می‌شدند و میوه و سبزی مصرف می‌کردند.»

وی افزود: «در حال حاضر، رژیم غذایی مدرن و فرآوری‌شده با سدیم بالا و پتاسیم کم غالب شده است و نسبت پتاسیم به سدیم از ۱۰ به ۱ به ۱ به ۲ تغییر یافته است؛ تغییری چشمگیر.»

پروفسور بوندگار تاکید کرد که مصرف ناکافی غذاهای غنی از پتاسیم می‌تواند خطر آریتمی، نارسایی قلب و مرگ را افزایش دهد.

در این مطالعه، ۱۲۰۰ بیمار دارای دستگاه دفیبریلاتور کاشتنی مورد آزمایش قرار گرفتند؛ ۶۰۰ نفر از آنها به رژیم غذایی غنی از پتاسیم و کم‌گوشت اختصاص یافت که هم پتاسیم بالایی دارد و هم سدیم آن کم است. نتایج این تحقیق در کنگره جامعه اروپایی قلب‌شناسی در مادرید ارائه شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: «مصرف بالاتر پتاسیم در رژیم غذایی می‌تواند نه تنها برای بیماران قلبی مفید باشد، بلکه احتمالاً برای عموم نیز سودمند است. از این رو، کاهش مصرف سدیم و افزایش پتاسیم در رژیم غذایی توصیه می‌شود.»

۴۷۲۳۶

حتما بخوانید : ویتامین‌ها را کنار بگذار، این روش کبدت را نجات می‌دهد
برچسب ها
تغذیه مواد غذایی سلامتی بدن
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • هشدار؛ آنفلوآنزای جدیدی در راه است، شاید خطرناک‌تر از کووید
    هشدار؛ آنفلوآنزای جدیدی در راه است، شاید خطرناک‌تر از کووید 8 ماه پیش
  • عوارض سقط غیرقانونی جنین چیست؟
    عوارض سقط غیرقانونی جنین چیست؟ 8 ماه پیش
  • کمبود این ویتامین‌ها منجر به زوال عقل و بیماری قلبی می‌شود
    کمبود این ویتامین‌ها منجر به زوال عقل و بیماری قلبی می‌شود 8 ماه پیش
  • ۶ مکمل‌ و ویتامین برای کنترل بیماری کبد چرب
    ۶ مکمل‌ و ویتامین برای کنترل بیماری کبد چرب 8 ماه پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • آذربایجان شرقی 577
  • آذربایجان غربی 484
  • اجتماعی 12218
  • اخبار استانها 35
  • اخبار بورس 276
  • اخبار تکنولوژی 120
  • اخبار روز 42
  • اخبار ورزشی 15500
  • اردبیل 359
  • اصفهان 603
  • اقتصادی 11379
  • البرز 1631
  • ایلام 246
  • بازار کار 392
  • بوشهر 165
  • بین الملل 22862
  • تبلیغات 26
  • تهران 342
  • چند رسانه ای 0
  • چهارمحال و بختیاری 761
  • خراسان جنوبی 309
  • خراسان رضوی 668
  • خراسان شمالی 166
  • خوزستان 384
  • زنجان 310
  • سبک زندگی 437
  • سلامت 3385
  • سمنان 2082
  • سیاسی 9697
  • سیستان و بلوچستان 5
  • عکس 79
  • علمی و فناوری 8330
  • فارس 404
  • فرهنگ و هنر 5101
  • قزوین 547
  • قم 330
  • کاریکاتور 78
  • کردستان 538
  • کرمان 2091
  • کرمانشاه 478
  • کهگیلویه و بویراحمد 444
  • گلستان 315
  • گیلان 335
  • لرستان 18
  • مازندران 84
  • مرکزی 5
  • هرمزگان 398
  • همدان 603
  • یزد 160
famaserver

جدیدترین مقالات

  • 1 هفته پیش
  • 1 هفته پیش
  • 1 هفته پیش
  • 1 هفته پیش
  • 1 هفته پیش

لینکهای پیشنهادی

دانلود نرم افزار |  گلدن ویزای یونان | کابل شبکه | درریزان

میزبانی در هاست لینوکس فاماسرور